Annons

B-one, VARNING!

Produkter
(logga in för att koppla)

julgus

Aktiv medlem
Varning utfärdas för detta oseriösa företag.

En faktura på en ny period ankom idag till mig. Jag har i enlighet med villkoren sagt upp detta abonnemang men de hävdar att jag inte skickat någon anullation.

De hävdar nu att fakturan skall betalas.

Läser man deras affärsvillkor tager man sig för pannan. Villkoren är enkom skrivna till förmån för B-one och man är som kund helt rättslös, även om B-one gjort sig skyldig till grov oaktsamhet som det står.

Utöver laddtider på uppemot 10s, intermittenta fel i drift så belastar de mig felaktigt med en ny faktura som oåterkallerligen skall betalas.

Använder ni B-one, byt omgående.

Med vänlig hälsning
Johan
 

julgus

Aktiv medlem
Nej,

ett webhotell... ett riktigt skitföretag...

/Johan
PS:Sur som f..n efter dialog med krontomten på supporten
 
Neej...
Nu blir jag nervös. Jag har nyligen sagt upp min domän på B-one (skickade det skriftligt eftersom de är så förbannat kinkiga) och fick ändå härom dagen en faktura på kommande år...
Känns som det kommer att bli problems för mig med...
 

julgus

Aktiv medlem
silversaga skrev:
Neej...
Nu blir jag nervös. Jag har nyligen sagt upp min domän på B-one (skickade det skriftligt eftersom de är så förbannat kinkiga) och fick ändå härom dagen en faktura på kommande år...
Känns som det kommer att bli problems för mig med...
Grattis, en till som trillat dit... och, det är ingen idé att argumentera...

bojkotta skräpet!

/Johan
PS:Jag skickar 10 (tio) skriftliga uppsägningar på måndag till dem.. de kan de ju knappast bortse ifrån. Men fakturan, den ska betalas....
 

eeyore

Aktiv medlem
Har ni kontaktat konsumentverket angående detta, vore lite intressant att höra deras syn på hanteringen.

mvh
/p
 

soetwater

Medlem
ang uppsägnaingar

Skicka alltid uppsägningar av avtal med rekommenderad post och med kvitto. Då kan du bevisa att du skickat en uppsägning och förtaget kommer inte kunna driva saken vidare.
 

Dajo

Aktiv medlem
Jag jobbar på supporten på ett konkurerande webbhotell och jag är ju inte imponerad av hur dom behandlar sina kunder som vill flytta och ta med sig sin domän till ett annat företag.
Dom sätter sig på tvären och vägrar svara på mail när kunden försökar göra en transfer. Ofta hinner domänen gå ut innan överföringen är klar vilket innebär att dom måste förnya sin domän pånytt hos B-One.

Vi har inte varit med om en enda smärtfri flytt när B-One varit inblandad.

Att vara lika hjälpsam när en kund vill flytta ut som när dom vill flytta in är för oss helt självklart.
Många gånger kommer kunden åter några månader senare och vill bli kund hos oss igen.
 

joakim_hansson

Aktiv medlem
B-one har jag inte hört mycket gott om...
Funderade på att ta dem till min site, men efter lite koll fick det bli Cliché istället - klockrena.
 

Joakim A

Aktiv medlem
Bi har lite problem med vårt hotell också, dock med serverprestandan. Inte mycket att göra, men nu ska vi troligtvis få flytta direkt till en bredbandsleverantörs serverhall, borde bli mer fart då ;)

// Jocke, som hatar kassa webbhotell
 

Fredrik Jutfelt

Aktiv medlem
Vilka andra webhotell rekomenderar ni istället, om jag ska flytta från b-one? (vilket jag gärna skulle göra)
Finns det några andra som ligger i närheten i pris?
 

Adam74

Aktiv medlem
Hatar oseriösa webbhotell. Det ÄNDA som är bra B1 är väl priset. Tyvärr är inte priset allt.

Jag har länge haft min sajt på box. Inga problem. Har även konto hos gate9. Även det funkar bra.
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
De flesta är bättre än B-One. Wopsa, Loopia, Netland, Admax, bara för att plocka några få i den stora högen med bra webbhotell. I regel får man det man betalar för, men det finns undantag.

Edit: Å så finns det inget som heter fri trafik eftersom det bara är fritt sålänge man har lite trafik till sin sida. Begreppet är mycket godtyckligt, det ser man om man läser det finstilta (på valfritt webbhotell som lockar med fri trafik).
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
Håll er borta från 99kronor, de ser ut att vara påväg utför i ganska god fart. Googla lite så ser ni själva allt strul som deras kunder haft den senaste tiden.
 

emilsall

Aktiv medlem
Jag har vid flera tillfällen använt FS-data och Box, tycker FS-data är väldigt hjälpsamma och kompetenta, och box väldigt prisvärda om man är beredd att ta lite mer eget ansvar för sin server.
 
ANNONS