Annons

Flygintresserade på fotosidan..

Produkter
(logga in för att koppla)

Soulfinder

Aktiv medlem
Tjena,

Tänkte starta en tråd för att se om det finns några Flyintresserade på fotosidan, som vill
visa sina flygbilder..

Samt hjälpa till med kritik på varandras bilder,
Komma med förslag på platser att åka för att fota flygplan..

En frågga jag har är ifall någon av er har lyckats sälja flygbilder och i sådana fall hur gick ni till väga?

Mitt Flyg album:
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=77967

Fredrik Åkerbloms Album:
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=82429
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=80781


/Nicklas
 

PixelArt

Aktiv medlem
Jag är mycket flygintresserad, men inte riktigt på samma sätt som du som det verkar. Jag flyger gärna och tar en del flygfoton under sommarhalvåret, men tar inte så många bilder på flygplan.
 

Hängbjörk

Aktiv medlem
Hej
Kul att någon tar upp detta ämne. Det är faktiskt skoj att fota flygplan, speciellt när de kommer snett emot den som fotograferar, allt fortare och det gäller att kunna zooma ut och panorera samtidigt.
Men jag har mina bilder på g-kraft än så länge, för jag har inte tagit några än som är intressanta tekniskt eller i uttrycker för att de ska platsa på Fotosidan, har jag tyckt. Kanske det blir något bättre framöver.
Fride
 

rudhan

Aktiv medlem
För er i närheten av Stockholm kan nämnas att flydagen i Vallentuna är nu på söndag. Jag vet inte vad programmet är i år men förra året var det bland annat imponerande konstflyg och givetvis DC3an. 6 (!) flygdugliga Tiger Moth parkerade intill varandra, bara en sån sak.
 

Poteta

Aktiv medlem
Jag håller på att bygga ett modellflygplan med inbyggd kamera. Fotografering och modellflyg är två av mina intressen, det ska bli kul att kunna utföra dem samtidigt!
 

Skybolt

Aktiv medlem
Kul!

Jag har ett eget flygplan , En SkyBolt,

Kul att de är så många som är intresserade!


Nån som vill fota min kärra e de bara säga till så går de att årdna ! kan rigga en studio i hangaren ,


Mvh
David
 

Nicklas Eriksson

Aktiv medlem
Flyg är kul. Jag segelflyger men har mest video från det. Ska kolla igenom fotona och posta nåt så fort som möjligt, bara jag hittar dom. Har oftast inte med mig kameran när jag flyger, det är lite trångt i ensitsiga segelkärror. Finns ju undantag förstås (tex Astir). Och avancerar man så vill man ha bägge händerna fria och inga lösa grejer i planet.
Om du är flygintresserad och bor i Jönköpingstrakten så hittar du segelflygklubben på www.jsfk.com vi håller till i Ödestugu söder om stan och flygklubben på www.jfk.nu de håller till på Axamo.
 

afe

Aktiv medlem
rudhan skrev:
För er i närheten av Stockholm kan nämnas att flydagen i Vallentuna är nu på söndag. Jag vet inte vad programmet är i år men förra året var det bland annat imponerande konstflyg och givetvis DC3an. 6 (!) flygdugliga Tiger Moth parkerade intill varandra, bara en sån sak.
Finns det mer detaljer om flygdagen någonstans? Jag gillar dylika tillställningar, och Vallentuna är inte så långt bort.
 

Ronnie Sidwall

Aktiv medlem
Bra flygbilder

En av de bäst webadresser med flygbilder, kanske den bästa, på webben är naturligtvis "Airliners".

http://www.airliners.net/

Jag har själv bidragit med några till de över 900.000 bilder som finns att söka bland!

Många är mycket bra och plåtade av folk i branchen, alltså i situationer som vanliga amatörer aldrig har möjlighet till.

Ett måste för alla flygintresserade.
 

daniel-k

Medlem
Kul att se att det finns fler flygfotografer här. Flygplan och helikoptrar är bland det roligaste och mest utmanande som finns att plåta!

Har inga bilder på denna sidan, men kolla på min hemsida för en del bilder jag tagit för bl a tidningen Flygrevyn.

www.daniel-k.com
 

Nome Nescio

Aktiv medlem
Lägger en väldigt stor del av min fritid på flygning, huvudsakligen på Segel, men lite modell och motorseglare komme med ibland.

Tyvärr är det väldigt trångt i cockpit så kamerna kommer sällan med, skall kanske fixa ett permanent kamera fäste så att man slipper har den liggandes löst bland kartor och annat bråte.

Men en bra bild om jag fick i början på Juli var utanför trosa, det var ca 20grader i vattnet och algblomningen hadde kommit igpång på allvar.
 

Bilagor

Emtegren

Aktiv medlem
Johan Ringblom skrev:
Jag har precis börjat fotografera flyg och
är en del ute på Arlanda.

Så är det någon som är intresserad att följa med till Arlanda någon gång så säg till.
Jag följer gärna med någon gång, det är bara att hojta till!
 

thomasmarquart

Aktiv medlem
även om det inte passar ämnet (foto på flygplan) helt, så skulle jag gärna veta, om ni har tipps var (Uppsala/Stockolmstrakten) man kanske skulle kunna följa med någon, som flyger ett litet flyplan, för att ta luftbilder. eller vad kostar det att hyra med pilot?
 

Nome Nescio

Aktiv medlem
Hittar du någon som kan flyga för kompispris så hamnar du mellan 600-1000kr/h, ett alternativ för den kompislöse är att köpa ett provlektion hoss någon klubb kostar ca 1500kr/h.
Vad det skulle kosta att betala någon som gör det hela kommersiellt kan jga bara gissa om, men det är inte billigare än vad provlektioen kostar.

Om du talar om var du bor och vad du vill foto så kan jag kanske tipsa om någon klubb.
 
ANNONS