Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skaffa ny server!

Produkter
(logga in för att koppla)

Miramax

Aktiv medlem
Det tar på tok för lång tid att få hem sidorna.
Är det inte dags att "Fotosidan" skaffar ny server och nytt program?
AO
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Näe det är inget fel på servern tror jag, det går fint att köra för mig - jag har inga problem att köra med IE5.5 och Telia ADSL. Det tar 0.5-1.5 sekunder att pusha ut en sida.

Däremot vet vi att menyerna segar ner rejält speciellt Mac-användare. Och att det är tämligen komplex HTML, särskilt i forumen. Det har vi satt designer-Erik på att lösa.

Bilder är ju också av naturen rätt tunga, vi kräver ingen speciellt komprimering vid uppladdning, en del bilder kan nog hamna på över hundra Kb.

Berätta vad du har för utrustning. Är det någon viss del av sajten som går långsammare än andra delar, tex är det segare i forum än på andra sidor?
 

Miramax

Aktiv medlem
Jag har OS 8.6 och kör Explorer och Netscape via bredband. Det går snabbt att komma till startsidan och lite annat. Men att bläddra i Forumsidorna är sena tuggummit. På andra forum på Internet är det inga problem.
AO
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Har du stängt av menyerna? De slöar ner Mac något enormt har det visat sig.

Om det fortfarande går segt beror det på den komplexa layouten i forumen, som har många "tabeller i tabeller", vilket då tydligen Mac har mycket större problem att beräkna än vad PC har, varför vet jag inte riktigt. Hursomhelst, det skall vi årgärda.
 

Helena

Aktiv medlem
Det är väldigt fiffigt med olika användare och så... bra att ha om man är flera om datorn :p

(bor hos mamma när jag är hemma i sverige och brorsan brukar supporta oss när det gäller uppgraderingar och så :p )
 

startraker

Aktiv medlem
Jag har ADSL och tycker det går mycket segt jämfört med de flesta andra sidor.

Har ni mycket DB kopplingar kanske? Vad kör ni SQL-Server?
 

Tobbe.T

Aktiv medlem
Sitter med fast lina, 10mbit.

Flyter på bättre här än på de flesta ställena på nätet.

Jämför man med tex Expressen eller aftonbladet e fotosidan.se betydligt snabbare.

/Tobbe
 

FredrikB

Aktiv medlem
Jag kör fast lina på jobbet, går hur bra som helst. Som Tobbe säger, bra mycket snabbare än aftonbladet.se t ex.

Kör gammalt 56k modem hemma, har inga större problem där heller faktiskt, justerat för förväntningarna på prestanda. ;)

/Fredrik
 

Petter Lind

Medlem
Helena!

Du kan ha flera användare i Windows 2000 också. Jag tycker att det går mycket snabbt att surfa i win2k+det är hyfsat stabilt...

Jag kör win2k+33.6 modem, och jag tycker inte att det går ganska snabbt iaf...
(Mac släng dig i väggen)

Petter
 

Petter Lind

Medlem
F*N, det blev ju helt fel!!

"Jag kör win2k+33.6 modem, och jag tycker inte att det går ganska snabbt iaf..."

Det skulle ju inte vara ett inte där!
Så här skulle det vara, fast det fattade ni väl...
;)...:

"Jag kör win2k+33.6 modem, och jag tycker att det går ganska snabbt iaf..."


Petter
 

Abbe

Avslutat medlemskap
Hur kan man klaga?

Ska jag vara ärlig så vet jag inte hur man kan klaga på att sajten är slö... för det första är den inte slö enligt mig men det kan bero på att jag kör bredband.
För det andra tycker jag inte man ska klaga på en sajt som är gratis. Hade man betalat för att få vara medlem här så kan jag förstå att man kan få klaga på att den är slö. Detta är enligt mig en ganska omfattnade sajt som innehåller otroligt mycket bra saker och som dessutom är gratis och då kan jag inte förstå hur man kan klaga på att det gör slött.

Så länge den är gratis kommer inte jag klaga. Jag tycker dem som gör den är grymma.
 
ANNONS