Annons

Roliga idéer för WFS-träffar

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Nu var det ett tag sedan vi träffades. Visst vore det vore kul att åka iväg till något ställe och fotografera eller göra något annat kul ihop? Frågan är vad. Therese har föreslagit att vi lägger upp en ny tråd där alla som har lite idéer kan skriva in förslag. Denna tråd är härmed upplagd och den kan rulla på allt eftersom tiden går. Verkar det finnas ett intresse för någon av de idéer som förhoppningsvis dyker upp så kan en ny tråd skapas inför en eventuell träff.

Så kom igen alla fotosugna, fikasugna och utställningssugna WFS-are. Sitt inte och håll på era idéer och smultronställen - berätta om dem här i stället.

Tänk också på de visa ord som jag just kom på alldeles själv: "Det räcker med två personer för att en träff ska vara en träff". Hur många man blir på en träff är ointressant - huvudsaken är att de som vill träffas gör det.
 

murdoc

Aktiv medlem
WFS) (Picture skrev:
..... "Det räcker med två personer för att en träff ska vara en träff". ...
Se där ja, då var det en träff iaf när vi (jag å Hans) var till Borgvik. :eek:)

Ett av mina egna projekt i höst är Lurö.
Vill nån följa med så är det okej. Tänkte åka över på en lördag och tebaks på söndag.
När det blir vet jag inte än. Måste kolla kalendern först.
Lurö

/Tommy
 

linnean

Aktiv medlem
Visst låter lurö trevligt, men jag skulle önska en enkel träff där så många som möjligt kan vara med, en eftermiddag eller kväll. Kanske någonstans i Karlstad, Arvika eller Sunne?
 

simone99

Aktiv medlem
Hej

Jag är också intresserad av en träff. Alltid kul att fota tillsammans med andra. Några bra idéer har jag inte. På en tidigare träff pratade vi om "bilkyrkogård" eller gamla mejeriet i Arvika. Annan gammal byggnad kanske??

Ha det bra

Simone
 

Picture

Aktiv medlem
Tommy pratade ju lite om Fengersfors Bruk för en tid sedan. Kanske det vore något? Det ligger lite sydväst om Åmål - inte så nära kanske men väl värt ett besök tror jag. Hittade lite bilder när jag sökte på Google. Vad tror ni? Man skulle ju kunna hyra en minibuss eller så om vi blir många och dela på kostnaden. Eller så har vi såpass många medlemmar med bilar att vi kan lösa transporten ändå?

Den där bilkyrkogården kommer jag ihåg att vi pratade om men jag vet inget om den. Någon som vet mer?

Mejeriet tror jag inte det blev något med eftersom man hade börjat riva ur de delar som var intressanta att fotografera i.
 

lottawe

Aktiv medlem
Tycker det vore kul att träffas någon em/kväll och gärna i Karlstad om fler är intresserade, (mer kommer nog inte min tid att kunna sträcka sig till.) Kanske dags för lite gatufoto?

Fengerfors överlåter jag åt er med mer tid att diskutera. Jag är beroende av att antingen kunna ha Pontus med eller barnvakt om jag ska ta mig, så just det avstår jag nog även om det låter kul....
 

lottawe

Aktiv medlem
Förresten, i dag och imorgon är det medeltidsmarknad/riddarspel vid Mariebergsskogen.
Kanske fler som ska dit?
 

simone99

Aktiv medlem
Hje

Det var planerat att jag skulle gå på riddarspelen. Jag har fotat det tidigare och fick en del bra bilder. Det regnade så mycket och hade annat för mig.

Var det någon annan som var där?
 

lottawe

Aktiv medlem
Vi kom dit halvtvå på lördagen. Svårt att få plats att se själva riddarspelen då (som hade börjat 13.00) så vi kollade bara marknaden och sköt lite pilbåge och så ett tag. Sedan var lillskogen roligare.. Lyfte inte kameran i mariebergsskogen alls och inte senare heller. Skilde mig därmed stort från mängden på Mc donalds efter riddarspelen då Michael Nyqvist knallade in för att käka och attackerades av många gästers (mobil)kameror. Jag frestades dock inte att plåta då heller då jag dels inte fattar vad jag ska med en bild på hans Mc Donaldsbesök till och dels tyckte synd om karln som inte fick någon matro alls.
 

simone99

Aktiv medlem
Hej igen

Nu lotta läste jag vad du skrivit tidigare. Jag hänger på gatufoto. Ska vi styra upp en tidig kväll för en liten gatufototräff i Karlstad kanske??
 

simone99

Aktiv medlem
hej

Kul nu kan jag inte den här fredagen både måndagen den 11/9 och månd 18/9. Kan man träffas redan vid 17-18 tiden någonstans så man hinner utnyttja ljuset. eller?
 

lottawe

Aktiv medlem
Bara innan jag checkar möjligheter med barnvakt så frågar jag för säkerhets skull. Du kan alltså inte varken 8, 11 eller 18/9?

Fredag 22 eller måndag 25 är möjliga för mig annars. Allra lättast kan jag tro att det är fredag och satsar man då det inte är arbetsdag efter så kanske fler kan också? Tiden passar mig bra när som såna dagar (bara barnvakt ställer upp, men det tror jag fixar sig.)

EDIT: Tillägger att 11/9 passar mig nog också. Jag kanske missuppfattade simones inlägg om datumen bara..
 

simone99

Aktiv medlem
hej igen

Det kanske är trevligt med en fredag, och jag tänker på den 22:e. Då kan jag i alla fall.
Jag kan
måndag 11/9, 18,9 och 25/9
fredag 22/9 och 29/9

Nu är det bara att välja:)
Tar man en fredag kanske man kan fortsätta någon stans på kvällen, eller?
 

Tes

Aktiv medlem
Måndagar är uteslutet, såvida det inte är helgdag, för min del.
Fredagar? Nja...om jag jobbat natt kanske det kan funka men jag brukar inte landa i Värmland förrän runt 21-22tiden i vanliga fall.
Hela september tvärtjockt på helgerna också.
Ev. impulstur nån lörd-sönd kan funka däremot eftersom det alltid brukar bli något hål man inte räknat med.

För den som gillar att fota folk så är det Torsby-Mârten nu under helgen. Ska själv ut och titta på folk så hör av er om nån är sugen.
 

lottawe

Aktiv medlem
Blir svårt att få till så det passar alla. Jag önskar att jag skulle lyckas en lördag eller så om det hade passat fler bättre, men tyvärr är nog de körda för mig.. Men en träff för de som kan fredag 22/9 och en någon anna gång för de som kan då kanske är en lösning?

Mamma har iaf lovat mig att få vara borta hur länge jag vill 22/9 (hon är bv alltså) så därför föreslår jag det datumet och jag går gärna vidare efteråt också:) Vilka mer är på då?
 
ANNONS