Annons

Diffuse Glow.

Produkter
(logga in för att koppla)
på exempelbilden du visar så har jag inte använt diffuse glow alls.
jag har istället använt både skuggverktyget och airbrushverktyget med vit färg och målat om hela bilden (ändrat ljussättningen).
det enda filter jag använt i den här bilden är massor av NI.

Estethia skrev:
på exempelbilden du visar så har jag inte använt diffuse glow alls.
.

Aha.

Fel av mig då.

Jag hade egentligen tänkt länka till en av dina kritikbilder som jag har kommenterat.
Tyvärr har du tagit bort bilden.

Det var ett porträtt på en kvinna och du skrev att du använt Diffuse Glow.

Jag var igår i pressbyrån nere på centralen och tittade i en engelskspråkig tidning som heter Photoshop och där fanns en beskrivning på detta.

Dom använde Diffuse Glow och något blandningsläge ev Screen mm.

Tidningen kostade 159kr så det kan jag inte kosta på mig.

mvh

Lasse H skrev:
Har sett många reklambilder där man använt Diffuse Glow-filtret ungefär som här:

http://www.fotosidan.se/obj/docpart/40334cf1b9add.jpg

Någon som har lust att beskriva tillvägagångssättet för att få fram denna "softning" på ansiktet.

mvh

Är mycket tveksam till att någon reklambild alls har använt ett så pass plastig och könlös effekt.
Reklambilder är tillrättalagda, stylade och manipulerade, men alltid med målet att försköna verkligheten. Sminka den!
Men aldrig antasta den.

Estethia skrev:
beskriv gärna bilden närmare så kanske jag kommer på vilken det var. jag har gjort några stycken.

Hmm, ja det blir nog svårt att beskriva bilden.

Signalementet skulle säkert stämma på många av dina bilder.

Det var ett porträtt rakt framifrån på en ung kvinna med svart lite lockigt hår.

Det är allt jag kan säga är jag rädd.

Du hade gjort henne väldigt vit i ansiktet och mycket slät (soft).

Jag minns att jag kommenterade den bilden och frågade samtidigt hur man gör en sådan bild.
Du svarade i motkommentaren att du använt diffuse glow.

Jag får väl försöka hitta något att länka till.

ah! nu minns jag!
bilden nedan var det, eller hur?

jag såg till att jag tryckt D innan jag tog upp filtret så vit blev garanterad bakgrundsfärg.
sen anpassade jag helt enkelt glow amount och clear amount så det såg bra ut. minns inga inställningar.
tänkte sen lägga på ett maskeringslager för att ta bort effekten där jag inte ville ha den, men jag tror jag missade det, för det blev lite för mycket.
screen kan nog funka bra.
grain kan man lägga på om man inte vill att det ska se allt för slätt och fixat ut.
så att det blir lite mer "filter på kameran" känsla, typ.

less is more, som vanligt. men lek gärna och tänj på gränserna.
fast... det behöver jag nog inte säga till dig. ;o)

Bilagor

• cissi01.jpg
    cissi01.jpg
    30.8 KB · Visningar: 407
Jepp, den var det.

Tycker den är kanonbra.

Du får det dock att låta så j-a enkelt:)

Som jag förstår det har du bara helt enkelt lagt på filtret på bilden och sedan är den klar.

Jaja, tack för hjälpen, ska prova mig fram lite.

ANNONS
Götaplatsens Foto