Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny canon 50/1,8!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jerkan

Aktiv medlem
Någon som noterat att canon släppt en ny version av sin 50/1,8????

Bilagor

• img_3729.jpg
    img_3729.jpg
    51.7 KB · Visningar: 731
Hehe..ja så kan det gå när man inte är rädd om grejerna. Öppnade kameraväskan häromdagen och fann att gluggen var totlförstörd!! Måste ha fått sig en rejäl smäll men lite ska den väl ändå tåla, L-gluggarna hade för övrigt inte fått ett märke ens! Behöver min kära 50:a till porträtt men denna gången ska jag beställa 1,4:an(lite robustare i alla fall)

/Jari

Det där ser ut att ha förvandlats till ett riktigt bra makroobjektiv för höga förstoringsgrader. Komplettera med en bälg eller ett par mellanringar bara.

Eller är det frontlinsen som syns? Då får du paja mer :)

Öppnade kameraväskan häromdagen och fann att gluggen var totlförstörd!! Måste ha fått sig en rejäl smäll men lite ska den väl ändå tåla
Nej faktiskt inte. 50/1.8 (mk2) är det objektiv som faktiskt är ett rent under i självförstörelse.

Det finns några som nämn att linspaketet bara har fallit ut(tror det var fröderberg).

Jag själv hade en glugg som gick sönder på min resa till thailand och filippinerna. Hade objektivet i en av Sigmas vadderade optikpåsar. Rullade sedan in hela optikpåsen i en handduk i handbagaget, när jag kom fram var den trasig. Spegeln vägrade fällas ner när man försökte ta kort.

Kom hem och lämnade in den, justering av infästning var vad det stog på service-blanketten när jag fick tillbaka den.

ANNONS
Götaplatsens Foto