Annons

Är Canon EOS 400D med EF 18-55mm IS ett bra val för en nybörjare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sandell85

Ny medlem
Hej!

Jag hade från början tänkt att köpa Canon EOS 400D med det inkluderade kit-objektivet, 18-55mm II. Då jag förstått att detta objektiv inte är speciellt roligt undrar jag om det nya EF 18-55MM IS objektivet är bättre och om det är ett bra "nybörjarpaket" som tillåter att man kan utvecklas en hel del? Enligt flera recensioner ska detta nya objektiv vara bra för sin prisklass och betydligt bättre än det gamla kit-objektivet.På canons hemsida går det att läsa att det är ett "perfekt, kompakt standardzoom som kan användas vid många olika tillfällen"

Är det någon som har något att säga om saken?
Tacksam för alla tips!

Jag tycker det låter som en utmärkt idé. En högst användbar utrustning till en sansad penning.

Om du vill se lite bilder, där det i flera fall åtminstone rör på sig i någon mån, kan du titta på http://picasaweb.google.com/apersson850/orientering
Allt är taget med en 400D. Optiken varierar en del, men några av bilderna är tagna med EF-S 18-55 mm f/3,5-5,6 II, alltså det gamla kitobjektivet. Sen har även EF-S 17-85 mm f/4-5,6 IS USM, EF 35-135 mm f/4-5,6 och EF 70-300 mm f/4-5.6 IS USM varit inblandade.

ANNONS
Götaplatsens Foto