Annons

Är Detta Bluff Igen ???????

Produkter
(logga in för att koppla)

SixBySix

Aktiv medlem
Hej. Undrar bara om någon har koll på om denna killen är seriös??? OBS detta är inget utpekande... bara en fråga... tycker nämligen det verkar MYCKET MYCKET misstänkt. Kan förstås ha fel. Är inte intresserad själv men man vill ju inte att nån annan stackare blir lurad.
Hur länge har han varit medlem???

http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=27871

MVH, Niclas Vestman
 

.Z.

Aktiv medlem
Nja. Han säger ju att det är helt ok att hämta, åsså ser han ju snäll ut;-)

//blåögde Larsa
 

KGS

Aktiv medlem
Läste nyss en annons om en lurigt billig 20D också, den såldes också pga omständigheter som var lite speciella. En 20D med optik för 8.000 borde väl vara rätt lättsåld...
Den killen fanns på Gotland o blev medlem samma dag som annonsen lades ut. Ser att annonsen är borta nu. Kanske såldes kameran snabbt... Den killen kunde inte ta emot samtal eftersom allt han ägde, inklusive telefonen blivit stulet...

Den här annonsören har inget telefonnummer, han e ju döv liksom den här tjejen http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=27531 som nyss sålde en Nikon D70 billigt...

Även hon blev medlem samma dag som annonsen lades ut. Börjar se ett mönster. Men jag kanske ser spöken!?

Edit: Kolla hennes gästbok...
 

jansta

Aktiv medlem
Det verkar som skojarna ser en ny marknad i lättlurade kameraspekulanter. Det blir fler och fler konstiga anonnser. B]Tack till alla er som är vakna och uppmärksamma och meddelar via forumet[/B]

//Jan
 
Senast ändrad:

hasse lundberg

Aktiv medlem
HDFS) (KGS skrev:
Läste nyss en annons om en lurigt billig 20D också, den såldes också pga omständigheter som var lite speciella. En 20D med optik för 8.000 borde väl vara rätt lättsåld...
Den killen fanns på Gotland o blev medlem samma dag som annonsen lades ut. Ser att annonsen är borta nu. Kanske såldes kameran snabbt... Den killen kunde inte ta emot samtal eftersom allt han ägde, inklusive telefonen blivit stulet...

Den här annonsören har inget telefonnummer, han e ju döv liksom den här tjejen http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=27531 som nyss sålde en Nikon D70 billigt...

Även hon blev medlem samma dag som annonsen lades ut. Börjar se ett mönster. Men jag kanske ser spöken!?

Edit: Kolla hennes gästbok...
Vad har man en mobilkamera (telefon) till om man är döv?
 

.Z.

Aktiv medlem
jansta skrev:
Det verkar som skojarna ser en ny marknad i lättlurade kameraspekulanter.
Ja. Med tanke på den megapixel & teknikhysteri som idag råder bland många amatörfotografer som bara måste byta till den senaste modellen så är nog kameraspekulanterna ett tacksamt mål...

//Larsa
 

Teo004

Ny medlem
Ja han är en stor bluff han som säljer Kameror under namnen Sandra Ahlin, Peter Eriksson och Gustav Bäcklin mm.
 

cbr1000

Aktiv medlem
Ring & kolla

Man kan ju ringa Gustav Bäcklin och se om han svarar i telefonen...Då kanske han inte är så döv eller så är det inte han utan bara att någon stulit hans namn..


[personuppgifter raderade av admin]
 

Matsss

Medlem
Det var jag som varnade.
Jag har varit tvungen regga mig med olika namn flera gånger för att kunna svara på hans annonser och mjölka information av han. Jag ber om ursäkt för det men det gjordes bara för att skaffa bevis, vilket jag nu har massor av och åtgärder kommer att vidtagas redan i morgon.
Fortsättning följer.
 

michagg

Aktiv medlem
Eftersom två av annonserna hänvisade till Gotland så kunde jag som bor här kollat. Mailade för övrigt killen som sålde Canon 20D för 8000,-Fick inget svar trots tre mail.

OM någon ser flera misstänkta annonser på Gotland kan ni maila så kollar jag upp personen ifråga och vad denne säljer om det kan vara till hjälp för någon som kanske vill köpa något som finns på denna ö.

Det tråkigaste är ju om han använder personer som verkligen finns som säljare utan att de vet om det.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Dessa medlemmar är nu spärrade, och den riktige medlem (??) som verkar ligga bakom detta är vidtalad och spärrad tills vi vet mer.

Jag har raderat adresser mm som förekom ovan; det är personuppgifter och vi vet inte än om det verkligen är de rätta personerna eller om man bara lånat deras identitet - därför skall vi inte hänga ut dem såhär.

Visst kan ni göra privata efterforskningar, men meddela gärna redaktionen vad ni kommer fram till så kan vi göra gemensam aktion.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
De som verkligen blivit lurade på pengar uppmanas göra polisanmälan. Vi har säkrat en del information såsom IP-nummer mm som kan överlämnas till polismyndigheten, om en sådan begäran kommer in från med i samband med en utredning.
 
ANNONS