Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är du medlem i en fotoklubb?

Produkter
(logga in för att koppla)

Är du medlem i en fotoklubb?

  • Ja

    Röster: 99 27.0%
  • Nej

    Röster: 206 56.3%
  • Har varit

    Röster: 41 11.2%
  • På gång

    Röster: 20 5.5%

  • Totala väljare
    366
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

acke

Avslutat medlemskap
Bäst att nyansera mina tidigare inlägg så att man inte framstår som rabiat fotoklubbsmotståndare.:D

Terje har naturligtvis rätt i att det finns många fotoklubbar som sjuder av liv. Att vara med i en sån klubb är mycket inspirerande och utvecklande. Det bör varje fotoentusiast pröva på.

Skulle man sen ha oturen att hamna i en insomnad, dammig klubb där intet nytt har hänt på 30 år, ja då har man tre val: entusiasmera (läs: sparka igång :D) slöfockarna, byt klubb eller dra igång något eget. Med lite övertalning kanske du kan locka med dig de sista entusiasterna i en utbrytargrupp....;)
 

gunte

Aktiv medlem
Har varit..Jag gick tillsammans med ett gäng intresserade på en fotokurs i slutet på 70-talet i Oskarshamn.Vi fick nys om en avsomnad fotoklubb ,tog över lokal efter MUF,städade undan alla tomma ölburkar,och sparkade igång klubben igen.Satt i styrelsen,byggde nytt mörkrum,utflykter,tävlingar mm och brände ut mej..intresset falnade till söndagsfotografnivå..
Är numera tämligen återställd..
mvh/gunte..
 

pettersson

Aktiv medlem
Det verkar som om dom flesta som svarat på frågan ljuger... fotosidan.se är väll en fotoklub?:D

Någon som vet något om Arvika naturfotografer?

Andreas.
 

jonte11

Aktiv medlem
Jag har sökt lite efter en fotoklubb, som även har medlemmar med digitalkameror. Det känns som Digitalfotografer, fortfarande inte räknas som "riktiga" fotografer..
Någon som har ett tips på en klubb i Stockholm som inte är så??
 

pettersson

Aktiv medlem
Maverick skrev:


Det roliga är att det tycks vara de yngre som är konservativa och springer omkring med FM2or och T-MAX medans de lite äldre ha införskaffat senaste digitalkamera och datautrustning :p

/Maverick

Anledningen är kanske att man vill ha en stystemkamera men inte har råd till en digital sådan, så kanske man vill visa bilderna på projektor och har man då inte råd till en data-projektor blir det problem...
Jag kör med en ny EOS 300, hade jag haft högre krav så hade inte jag haft råd med en ny bättre kamera utan fått köpa en begagnad.

Andreas.
 

Tommy Lindholm

Aktiv medlem
Antar att Du menar Naturfotograferna Arvika som är utmärkt fotoförening.

Det finns ytterligare fotoklubbar i Arvika som Sävsjöns Kameragrupp och Arvika Fotografiska Förening
 

cerox

Aktiv medlem
Fotoklubbar

acke skrev:


Ja, om du går med i rätt fotoklubb. Det finns bra klubbar där entusiasmen och kreativiteten flödar. Det finns också trista klubbar som domineras av gamla stofiler som bara kommer för fikats skull.
Det här håller jag med om fullständigt. Att det finns äldre personer som bara är med för fikats skull. Jag bor i Köping och jag skulle mer än gärna gå med i en fotoklubb, men är rädd för att man själv blir sittande och pratar om annat än foto. Finns det någon fotoklubb i Köping?
 

.:Julia:.

Aktiv medlem
Digi-klubb?!

Finns de någon speciell klubb för oss som använder digitala kameror?!
Eller går de lika bra med selleri... dvs att gå med i en "vanlig" fotoklubb?!

Den där i Enskede låter ju bra! Ska ta och kolla upp den!

MVH Julia Hildingsson
 

Joker

Aktiv medlem
Var i måndags för första gången hos Enskede fotoklubb och den kändes väl stabil. Ska helt klart gå med. De har tävlingar för medlemmar, vilket känns kul då det är ett sätt att få feedback på sina bilder. Om man inte vill tävla så kan man visa upp sina bilder för gruppen och genom detta säkert få viss feedback. De har mörkerrum, både sv och färg om jag inte minns fel. Minus då, ja de bildvisningar som skedde i måndags var av varierande kvalitet. Det gör det i o f s lättar att själv våga visa upp sina bilder;)
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Joker: Måndagens bildvisning på Enskede FK blev lite improviserad eftersom min bild visningsom var planerad blev inställd då jag var tvungen att jobba. Men du verkar ju trivts ändå.

/magnus fröderberg (ordförande)
 

hasse lundberg

Aktiv medlem
Att var med i en fotoklubb är rätt naturligt om man fotograferar eller är intresserad av bild.
Varför?
Man träffa likasinnade med ett genuint fotointresse, vissa pratar prestanda och andra pratar bilder, alltid finns det någon som har samma intresse som Du.
Klubben anordnar ofta olika aktiviteter som utställningar, fotoutflykter etc...
Hur klubben är beror ju på medlemmarna och deras intresse, vi kan ju inte få allt serverat på ett silverfat.
Är själv mycket aktiv i Bankeryds Fotoklubb och ibland är det jobbigt men oftast är belöningen ett lyckat projekt.
Där finns som sagt oftast ett komplett mörkrum för dom som vill göra fina svartvita bilder, ofta finns även en studioutrustning som man kan göra fina porträtt med.
Att få visa sina bilder och att få se kompisarnas bilder och förhoppningsvis få en fin bildide hör till förmånerna.

Gå med i en fotoklubb.

http://go.to/bankeryds.fotoklubb/

Fotohälsningar
Hasse
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS