Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är F707 fortfarande ett bra köp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hans Linde

Aktiv medlem
Jag har två Sony kameror sedan tidigare och har därför battrier, laddare och minneskort för dessa.
Så det är naturligt att fortsätt med en DSC-F707 (5M pix ,5ggr zoom och vridbart slutstycke)
Om jag sett rätt kostar den 12k:- idag.
Är den fortfarande ett bra köp, eller han den blivit " omkörd"? Den är ju ca 1år gammal.

Hans

Det är en mycket bra kamera, som tar väldans bra bilder.. rekommenderas.

var hittar du den för 12 000:- ? (ett mycket bra pris)

kortläsare mm

Ja, det är de battrierna jag har och ettantal kort också.
Du har rätt 12k är utan moms på Dustin och Cyberphoto tar 14k inkl moms( med 128k kort).

Kollade på en digilux (Leica) och konstaterade att den har en otroligt bra LCD-display. Får min Oly c4040z att blekna... En ny Panasonickamera lär dela konstruktion med Leican, men tror att de bara har 4 MP. Kanske nått att kolla?

Sökarna på de digitalkameror jag titta på är inte bra, därför är man utlämnad till LCDn prestanda för att bedöma vad man gör.
Jag tycker att F707 har en väl liten LCD, för att se om skärpan är där man vill tex.
På Video har jag en 3,5" LCD, och det har jag satt mycket stort värde på.

ANNONS
Götaplatsens Foto