Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

xandx

Aktiv medlem
lottawe skrev:
Njae, det där är inte fakta. Faktiskt är inte orsakerna helt 100%-igt fastställda heller men anorexia börjar utan tvekan alltid med bantning. Utan en bantning utlöses inte sjukdomen.

Du nämner kontrollbehov, det behovet kommer med sjukdomen (behöver inte finnas innan) och det är nog en hel del samverkande faktorer som orsakar anorexia. Som sagt ej 100% fastställda än idag. Men glöm inte att det alltid börjar med en "vanligt" bantande! Bekräftelsebehov, se på mig är inte uteslutet som en faktor bland andra som utlöser sjukdomen..
Vad är det för skitsnack att det alltid börjar med bantning, det finns studier som visar att Annorexia är en psykisk sjukdom som kan triggas på flera olika sätt, många har triggats av att de blivit sexuellt utnytjade eller av att komma från hem som inte löser konflikter eller hem där barnens självkänskla trycks ner. Själva bantnings grejen är jo bara en symptom i sjukdomsförloppet, Bulimi och annorexia är samma sjukdom men i olika stadier/faser.
 

lottawe

Aktiv medlem
bEPH skrev:
Ja, jag tror att du till viss del vill se ut som dem
Hahahahahaha:)
Jag är oerhört glad att jag inte ser ut så.
Men hade jag nu viljat det hade det nog varit lätt fixat också. Bara att lägga sig under kniven, fixa större bh och lite läppsprutor jue;) Då hade det ju inte varit nåt att snacka om..

(Och en superfrisör som klarar blondera manen hittar man väl lätt också?)
 

xandx

Aktiv medlem
bEPH skrev:
Kan du säga du läst det?
Det känns som om det kan stämma, men jag tycker att det lika gärna kan vara bara miljö.
Jag har inte bara läst det jag har fått det bekräftat eftersom jag jobbat med annorektiska barn, Jag har gått på kurser varit på föreläsningar diskuterat med fd Annorektiker.

Mycket hänger på hur hjärnan hanterar serotoninet. Det finns bevis på att både mor, dotter och mormor haft symptom. Man skall också veta att Annorexia inte heller kan generaliseras utan alla fall är olika men med vissa sk fasta punkter där läkaren kan gå in och stämma av för att sätta en diagnos.

Miljön spelar en viktig faktor ifall man utvecklar sjukdomen eller ej, men jag tror inte det har med någon bröstförstoring att göra. Det hänger väl främst på hur pass trygg uppväxt man haft osv..
 
Senast ändrad:

lottawe

Aktiv medlem
xandx skrev:
Vad är det för skitsnack att det alltid börjar med bantning, det finns studier som visar att Annorexia är en psykisk sjukdom som kan triggas på flera olika sätt, många har triggats av att de blivit sexuellt utnytjade eller av att komma från hem som inte löser konflikter eller hem där barnens självkänskla trycks ner. Själva bantnings grejen är jo bara en symptom i sjukdomsförloppet, Bulimi och annorexia är samma sjukdom men i olika stadier/faser.
Snälla, läs på eller håll tyst.
Anorexia och bulimi är skilda saker. Bulimi är en ospecifik ätrstörning (kan vara perioder man äter och spyr, perioder man fungerar annorlunda etc.) medan anorexia inte är det. Men båda antas orsakas av en mängd samverkande faktorer som biologiska, psykiska, sociala mm. Som sagt är orsakerna inte helt fastställda och det börjar alltid med bantande.

Även jag har skrivit att det är en psykisk sjukdom tidigare i tråden, (men den utlöses väl inte förrän bantandet pågått en tid.)


EDIT: Lade bara till ordet sociala vid faktorer..
 
Senast ändrad:

Makten

Aktiv medlem
bEPH skrev:
Jag håller med, men jag ser inte det sjuka i brösten utan att de vill bli bekräftade till den milda grad. Tar man bort brösten så är det ju bara nåt annat?
Angrip sjukdomen istället för symtomen anser jag.
Varför inte gå ännu ett steg längre? Angrip anledningen till sjukdomen. Man vill inte se ut på "det där viset" om man inte blir matad med idealen dagarna i ända.

Maverick skrev:
Jag tycker samtidigt att ifall man inte kan stå emot bilder så kan man faktiskt fråga sig då med om hur det står till i hjärnkontoret.
Hur ställer du dig till reklam riktad mot barn? Det är precis samma sak. De här vanföreställningarna bildas säkerligen innan man fyllt 18, och då är man barn. Vissa är barn bra mycket längre än så för den delen. Andra blir vuxna tidigare.

Makten har tjatat om att vi ska ta ansvar för hur andra uppfattar våra bilder medan han själv inte kan rå för hur modeller och fotografer uppfattar hans kommentarer, var är konsekvensen? Eller det kanske man inte behöver vara om man tillhör rätt kyrka.
Nu ska vi skilja jävligt noga på två saker här; kommentarer riktade mot modellen, och kommentarer om bilden. Att modellen mår dåligt av att jag påpekar att bilden är "billig" eller sjaskig beror troligen på modellens dåliga självförtroende. Kommentaren är förstås riktad mot fotografen, och jag kan inte rå för att modellen tar åt sig av det. Och om hon nu gör det, så är det ändå värt det OM fotografen lyssnar till kritiken. Men fotograferna verkar vara så enormt självgoda att de inte bryr sig ett dyft.
Jag frågar igen; varför månar du om modellens väl när du inte gör det om alla som ser bilderna?

bEPH skrev:
Vad jag tycker spelar ju ingen roll för de som mår dåligt, frågan är ju vad de tycker. Vad som är vackert beror på idealen, de ideal som diskuterades här menade jag som "vackra", inte min egen preferens.
Du är också med och sätter ideal, Björn. Genom att tycka kan du visa att du inte ställer dig bakom den syn som får folk att må dåligt. Eller så kan du vara tyst, och låtsas som att allt är bra och att det är normalt att se ut sådär.

Maverick skrev:
Avgaser är uppenbart olämpliga men vi slutar inte köra bil för det.
Gör vi inte? DU gör nog inte det, och det är jag inte ett dugg förvånad över. Själv har jag ingen bil ens, och hade jag det så skulle det vara en miljöbil. Men du har ju inget ansvar, alla andra gör ju likadant?
 

xandx

Aktiv medlem
lottawe skrev:
Snälla, läs på eller håll tyst.
Anorexia och bulimi är skilda saker. Bulimi är en ospecifik ätrstörning (kan vara perioder man äter och spyr, perioder man fungerar annorlunda etc.) medan anorexia inte är det. Men båda antas orsakas av en mängd samverkande faktorer som biologiska, psykiska, sociala mm. Som sagt är orsakerna inte helt fastställda och det börjar alltid med bantande.

Även jag har skrivit att det är en psykisk sjukdom tidigare i tråden, (men den utlöses väl inte förrän bantandet pågått en tid.)


EDIT: Lade bara till ordet sociala vid faktorer..
Jag tycker det är du som borde hålla tyst du varkar inte ha koll, men som sagt härskartekniker behärskar du. Fruktansvärt arrogant är du också.

Bulimi och annorexi är samma sjukdom med olika symptom så är det bara...! Samma defekta signalsubstans hantering i hjärnan. Det intressanta med dina svar är att du förmodligen läser innantill från någon hemsida om just annorexia.

Bägge har suffixet nervosa och de experter i ätstörningar som jag kommit i kontakt med säger detsamma att bägga ätstörningarna har samma orsaker och samma faktorer men olika symptom.
 
Senast ändrad:

Maverick

Aktiv medlem
Nä, det gör VI inte om man vi menar en majoritet av befolkningen. Somliga har inget val, andra har det. Valet att skaffa en miljöbil går oxå att ifrågasätta med tanke på priserna.

När det gäller reklam riktade till barn så är det passande då jag avslutat ett litet arbete om just det. Det vi bl a kunde konstatera är att barn har ingen inkomst, därav går det att ifrågasätta huruvida reklamen är riktad mot barnen eller deras föräldrar. Att företagen naturligtvis vill få barnen att bli pain in the ass för sina föräldrar är ju en sak. Fortfarande är det föräldrarna som sitter på pengarna och därmed har möjligheten att välja hur de vill uppfostra sina barn. När de sedan får en inkomst så är de antagligen inte intressarade av de saker som det gjordes reklam om från första början.

Det ger föräldrarna gott om tid att välja till vilken typ av konsumerande de vill uppfostra sina barn till. Lika så har det gott om tid att diskutera med sina barn om förhållningssätt till ideal samt att ge sina barn bekräftelse. Jag gissar att det är få i det här landet som har råd att fixa till brösten dan efter de fyller 18. Det är väl i mångt och mycket de vi ser i medierna. Övriga får vänta tills de är typ trettio om de inte kan hävda medicinska skäl.

Men jag har en radikal idé, låt oss skylla all världens skit på fotografer och media så har vi i alla fall nån att skylla på...

Men varför har du inte att ansvar för att du pratar om bilden? Fotografen skildrar inte den som inte klarar av att hantera bilden heller.

Varför jag månar om modellen har jag redan redogjort för.

Jag bryr mig om de som ser bilder oxå, men inte på samma sätt som du. Jag anser inte att lösning ligger i vad som publiceras eller inte.

/M
 

lottawe

Aktiv medlem
xandx skrev:
Jag tycker det är du som borde hålla tyst du varkar inte ha koll, men som sagt härskartekniker behärskar du. Fruktansvärt arrogant är du också.
Jag blir ytterst sällan sur så jag ryter,men när du säger att anorexia och bulimi är samma sjukdom och hävdar att du har rätt för att du arbetat med sjuka och gått kurs blir jag inte bara sur utan förbannad. Försök få folk att ta dig på allvar med att lägga ut CV vetja, men acceptera att du har fel. Bulimi är en ospecifik ätstörning, anorexi är det inte. Orsakerna är inte helt fastställda så de kan inte du heller säga till 100% vilka de är hur många kurser du än gått.

Jag har inte gått kurs, men jag har sett genom huden på någon skelettlik med håliga ögon som tappar håret och inte själv insåg hur hon ser ut. Och jag har självklart försökt förstå även om det inte var eller är mitt jobb.. Försöker fortfarande och säger inte att jag vet värst mycket men det lilla faktat jag säger du har fel om är solklart fel.


EDIT: Efter ditt redigerande med tillägg av allt utom det jag citerade här är jag mer överens med dig. Att orsakerna är de samma skrev jag redan i förra inlägget, så då är det väl inget att tjafsa om eller? Du skrev oklart från början och lät det vara oklart hela tiden jag skrev inlägget här eftersom redigeringen kom sent.
 
Senast ändrad:

xandx

Aktiv medlem
lottawe skrev:
Jag blir ytterst sällan sur så jag ryter,men när du säger att anorexia och bulimi är samma sjukdom och hävdar att du har rätt för att du arbetat med sjuka och gått kurs blir jag inte bara sur utan förbannad. Försök få folk att ta dig på allvar med att lägga ut CV vetja, men acceptera att du har fel. Bulimi är en ospecifik ätstörning, anorexi är det inte. Orsakerna är inte helt fastställda så de kan inte du heller säga till 100% vilka de är hur många kurser du än gått.

Jag har inte gått kurs, men jag har sett genom huden på någon skelettlik med håliga ögon som tappar håret och inte själv insåg hur hon ser ut. Och jag har självklart försökt förstå även om det inte var eller är mitt jobb.. Försöker fortfarande och säger inte att jag vet värst mycket men det lilla faktat jag säger du har fel om är solklart fel.
Men vänta lite jag har inget att bevisa det är du som ifrågasätter mig det är du som isf skall bevisa att det inte är det?

Jag väntar....!

Och en sak till jag skiter fullständigt i om du ryter eller inte i mina ögon är du arrogant och använder härskartekniker så det vislar.
 

lottawe

Aktiv medlem
Läs EDIT i förra inlägget och skriv gärna färdigt inna du postar så allt kommer med nästa gång. Blir lättare att förstå vad du menar då liksom.
 

newfiehouse

Medlem
Maverick skrev:
Jo precis, man förbjuder inte bilkörande utan jobbar på det verkliga problemet i form av att avgaser är giftiga. Därför har vi nu miljövänligare alternativ, men vi kör fortfarande bil.

Lös problemen istället för symtomen.

/M
Ska Tammy lösa dom tycker du? Försöker hon inte som det redan är att se allt på många sätt och inte endast i svart och vitt som många andra.
Hon är väl en av de få här inne som sett lite mer klarsynt.
 

lottawe

Aktiv medlem
xandx skrev:

Bulimi och annorexi är samma sjukdom med olika symptom så är det bara...! Samma defekta signalsubstans hantering i hjärnan. Det intressanta med dina svar är att du förmodligen läser innantill från någon hemsida om just annorexia.
Tackar för tipset om att läsa på någon hemsida om anorexia. Hade faktiskt inte tänkt på det, men nu så;) Jag passade alltså på att testa google nu för att kanske finna att det fanns nya upptäckter än att sjukdomarna är närbesläktade och att de nu blivit desamma men nada.

Du får nog lov att hjälpa till med vart jag kan finna den infon du hävdar eftersom googles länkar talar mot det.

Googlingen jag gjorde
 

newfiehouse

Medlem
Maverick skrev:
Tror inte de flesta killar vill eller bryr sig om hur tjejer ser ut heller. Tror att ifall du frågar killar i allmänhet så vill ingen byta ut sin flickvän mot nån annan för att de passar bättre in på rådande mediaideal.

Personligen gillar jag de flesta utseende. Inklusive dem med implantat. Likaså respekterar jag dem för deras val och deras drömmar. Hur naiva de än kan tyckas vara för mig. Som liten drömde jag om att bli stridspilot och det närmsta jag kom var en massa utlägg på dyra datorspel.

Fortfarande hävdar jag att de som får problem i förhållande till rådande ideal skall få hjälp med detta. I synnerhet som jag inte tror att idealen är de verkliga orsakerna. Att på nått sätt försöka förbjuda utvik eller köra med skräckpropagande är inte rätt sätt. Det känns som förlegat och hör hemma i feminismens barndom i USA i seklets förra seklets början.

/Maverick
Du angriper Tammy rätt ofta utan att verka ha läst hennes svar? Har läst på flera ställen nu att hon inte vill ha några förbud.
Får man som man tycka att det är fult med kroppar fyllda av silkon och annat som hör hemma i verkstaden?
 

newfiehouse

Medlem
Tammy skrev:
Är rent ut sagt bedrövligt att läsa en del killars svar här inne om era modeller som ni tror er känna utan och innan till, får mig att må illa!!

Ni vet exakt vad som är bäst för dom därför att dom själva valt att stå där framför era kameror och vika ut sig.

Ni har inte hört talas om baksidan, alla de som mår skit, de som prostituerar sig, de som tar livet av sig, de som knäcks, utnyttjas m.m.

Man har inget ansvar :eek:(

Ändå så kan man ju höra DAGLIGEN om dessa tjejer som mår skit, som råkat illa ut...

De få tjejer som vågat gå ut och berätta om baksidan, de har ni väl heller inte hört talas om?

Många modellers drömmar handlar om att kanske få resa över hela jorden, att få prydda de stora modemagasinen, kanske få gå på catwalks en dag och många ggr en förhoppning om tv, film eller en karriär inom musiken. En dröm....många vill ha en bekräftelse, det har dom ju själva sagt.

Man bjuder ut sig för att komma nån vart....

Men hur går det för det mesta å de flesta? Jo, man hamnar i drogmissbruk, sexkontrakt, snuskiga slemmiga agenter...man börjar skickas runt kanske å hamnar på något helt annat än vad de sa från början.

Varför i hela friden tror ni att de införde en hårdare sexlag i Sverige? Lagen som b la ska ge ett bättre skydd för tjejer som utnyttjas till exempel av oseriösa fotografer??

Men man får inte tycka något, för då är det fel i skallen på en! Man är feminist, fel på ens sexliv, å vaffan ni mer skriver !? Massa skit, istället för att faktiskt inse att det finns faktiskt vad ni än tror, en baksida som är jäkligt rutten. Å man kan faktiskt bry sig om andra, å man kan faktiskt tycka att det är sorgligt att en ung tjej förstör sig själv för att behaga, för att bli bekräftad.

Om idealen förändrades, om man jobbade tillsammans för det, så hade också allting blivit bättre för alla dessa tjejer...

Precis som allt annat här i världen där man behöver jobba tillsammans , kämpa för att vi måste inse att vi kanske lever på ett tokigt vis, vi kanske utnyttjar vår värld, vår värld kanske inte klarar av vårt sätt att leva så länge till m.m.m. - men hur ska det gå, när vissa bara rycker på axlarna å anser att det här är okay? Eller det är inte mitt ansvar :eek:(
Kan bara instämma i allt du sagt.
Visst har alla ett ansvar, även fotografer vad än de nu må tro.
Förstår de inte ditt pedagogiska inlägg så är det inget att bry sej om.
 

newfiehouse

Medlem
Makten skrev:
Varför inte gå ännu ett steg längre? Angrip anledningen till sjukdomen. Man vill inte se ut på "det där viset" om man inte blir matad med idealen dagarna i ända.


Hur ställer du dig till reklam riktad mot barn? Det är precis samma sak. De här vanföreställningarna bildas säkerligen innan man fyllt 18, och då är man barn. Vissa är barn bra mycket längre än så för den delen. Andra blir vuxna tidigare.


Nu ska vi skilja jävligt noga på två saker här; kommentarer riktade mot modellen, och kommentarer om bilden. Att modellen mår dåligt av att jag påpekar att bilden är "billig" eller sjaskig beror troligen på modellens dåliga självförtroende. Kommentaren är förstås riktad mot fotografen, och jag kan inte rå för att modellen tar åt sig av det. Och om hon nu gör det, så är det ändå värt det OM fotografen lyssnar till kritiken. Men fotograferna verkar vara så enormt självgoda att de inte bryr sig ett dyft.
Jag frågar igen; varför månar du om modellens väl när du inte gör det om alla som ser bilderna?


Du är också med och sätter ideal, Björn. Genom att tycka kan du visa att du inte ställer dig bakom den syn som får folk att må dåligt. Eller så kan du vara tyst, och låtsas som att allt är bra och att det är normalt att se ut sådär.


Gör vi inte? DU gör nog inte det, och det är jag inte ett dugg förvånad över. Själv har jag ingen bil ens, och hade jag det så skulle det vara en miljöbil. Men du har ju inget ansvar, alla andra gör ju likadant?
Vad Fredrik än tror så finns det andra som agerar och faktiskt hyser omtanke för både miljö och andra människor.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Anders, försök citera och svara på det som är relevant. I dina senaste inlägg förstår jag inte kopplingen mellan det citerade och dina kortfattade svar och då kan det lätt bli fel, speciellt i en sån här diskussion där det tidvis går hett till.
 

bEPH

Aktiv medlem
Makten skrev:
Varför inte gå ännu ett steg längre? Angrip anledningen till sjukdomen. Man vill inte se ut på "det där viset" om man inte blir matad med idealen dagarna i ända.
Det är ju det jag säger, som förälder så bör man välja vad barnen ska se på. Som förälder ska man se till att barnet gillar sig själv, där är anledningen till sjukdomen anser jag.


Du är också med och sätter ideal, Björn. Genom att tycka kan du visa att du inte ställer dig bakom den syn som får folk att må dåligt. Eller så kan du vara tyst, och låtsas som att allt är bra och att det är normalt att se ut sådär.
Definitivt, men jag tror inte att bildkritik är ett ställe där jag kan förändra idealen, jag tror att det behövs kärlek och omsorg för att förändra idealen. Det förmedlar man inte i bildkritiken så lätt.
 

Mattsen

Aktiv medlem
Tammy skrev:
Är rent ut sagt bedrövligt att läsa en del killars svar här inne om era modeller som ni tror er känna utan och innan till, får mig att må illa!!

Ni vet exakt vad som är bäst för dom därför att dom själva valt att stå där framför era kameror och vika ut sig.

Ni har inte hört talas om baksidan, alla de som mår skit, de som prostituerar sig, de som tar livet av sig, de som knäcks, utnyttjas m.m.

Man har inget ansvar :eek:(

Ändå så kan man ju höra DAGLIGEN om dessa tjejer som mår skit, som råkat illa ut...

De få tjejer som vågat gå ut och berätta om baksidan, de har ni väl heller inte hört talas om?

Många modellers drömmar handlar om att kanske få resa över hela jorden, att få prydda de stora modemagasinen, kanske få gå på catwalks en dag och många ggr en förhoppning om tv, film eller en karriär inom musiken. En dröm....många vill ha en bekräftelse, det har dom ju själva sagt.

Man bjuder ut sig för att komma nån vart....

Men hur går det för det mesta å de flesta? Jo, man hamnar i drogmissbruk, sexkontrakt, snuskiga slemmiga agenter...man börjar skickas runt kanske å hamnar på något helt annat än vad de sa från början.

Varför i hela friden tror ni att de införde en hårdare sexlag i Sverige? Lagen som b la ska ge ett bättre skydd för tjejer som utnyttjas till exempel av oseriösa fotografer??

Men man får inte tycka något, för då är det fel i skallen på en! Man är feminist, fel på ens sexliv, å vaffan ni mer skriver !? Massa skit, istället för att faktiskt inse att det finns faktiskt vad ni än tror, en baksida som är jäkligt rutten. Å man kan faktiskt bry sig om andra, å man kan faktiskt tycka att det är sorgligt att en ung tjej förstör sig själv för att behaga, för att bli bekräftad.

Om idealen förändrades, om man jobbade tillsammans för det, så hade också allting blivit bättre för alla dessa tjejer...

Precis som allt annat här i världen där man behöver jobba tillsammans , kämpa för att vi måste inse att vi kanske lever på ett tokigt vis, vi kanske utnyttjar vår värld, vår värld kanske inte klarar av vårt sätt att leva så länge till m.m.m. - men hur ska det gå, när vissa bara rycker på axlarna å anser att det här är okay? Eller det är inte mitt ansvar :eek:(
Detta här var den värsta rappakalja jag har läst sedan jag blev medlem på fotosidan, och det var ett par år sedan...

"Sexlag för att skydda tjejer från oseriösa fotografer"

"De hamnar i prostitiution, drogmissbruk och i famnen hos slemmiga agenter"

Alltså egentligen behöver jag inte ställa några frågor eller ens lägga tid på att bemöta din alla dina överdrifter, påståenden, antaganden som du försöker framstå som "så här är det".

Vilken individ som helst med ett minimi av förstånd kan väl knappast göra annat än att "rygga" när de läser det. Du är sååå längt från sanningen som man näppeligen kan komma. Du bygger upp en hel värld av undergång för tjejer som gillar att "vika ut sig", ja eller kanske inte ens det, tjejer som försöker bli modeller eller som 99,99% , en kul grej. Du försöker göra en höna av en fjäder och har antagligen aldrig ens varit närmare en tjej som har prövat på detta än att tittat på bilder i FHM, Moore mm och läst Expressen.

Nog för att jag har hört grova överdrifter från feminisitiskt håll tidigare, med ditt inlägg får ju tom det numera klassiska "Män är djur" att framstå som rena diplomatin jfrt med vad du skriver. Jag har ibland haft svårt att ta en del debattörer här på allvar och orkat fortsätta diskutera, men efter att ha läst detta tar jag tillbaks allt...

Hela ditt inlägg kan ses som parodi på det vi diskuterar här. Men du personifierar också den mest frånstötande hos radikalfeminsimen och vad värre är, du gör alla de feminister som kämpar för självklar rättvisa och mål för kvinnor på andra plan en stor björntjänst med att skriva så här.


[EDIT: Inlägget är redigerat, diskutera SAK och inte personer. Personangrepp ligger utanför forumets regler
/Jeppe]
 
Senast ändrad:

Maverick

Aktiv medlem
newfiehouse skrev:
Du angriper Tammy rätt ofta utan att verka ha läst hennes svar? Har läst på flera ställen nu att hon inte vill ha några förbud.
Får man som man tycka att det är fult med kroppar fyllda av silkon och annat som hör hemma i verkstaden?
Tycka får man. Folk får tycka rätt fritt om både ena och det andra. Det är inte samma sak att man för uttrycka det hur som helst. Vissa åsikter får inte uttryckas alls. Jag uttalar heller inte generaliserande åsikter om gubbar över femtio heller.

Och om du verkligen tror på att jag inte har läst igenom det jag svarar på så är det ingen vits att vi har en dialog.

Nä Tammy säger det, hon vill ju bara att fotografer ska ta sitt "ansvar" och inte ta dessa bilder ändå. Men det är ju inte samma sak som ett förbud...

/M
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS