Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

kiwawa

Aktiv medlem
Mattsen skrev:


"Sexlag för att skydda tjejer från oseriösa fotografer"

"De hamnar i prostitiution, drogmissbruk och i famnen hos slemmiga agenter"

Alltså egentligen behöver jag inte ställa några frågor eller ens lägga tid på att bemöta din alla dina överdrifter, påståenden, antaganden som du försöker framstå som "så här är det".

OK ett inlägg till
ÖVERDRIFTER??????http://www.hn.se/m_arkiv_sok.php?id=620098&avdelning_1=109&avdelning_2=167&page=0
En fotograf som skiter i vad andra tycker!!
Men det är ju klart,det står ju inte i något veteskapligt magasin så då har det väl inte hänt!!!!!
 

Maverick

Aktiv medlem
lottawe skrev:
Tackar för tipset om att läsa på någon hemsida om anorexia. Hade faktiskt inte tänkt på det, men nu så;) Jag passade alltså på att testa google nu för att kanske finna att det fanns nya upptäckter än att sjukdomarna är närbesläktade och att de nu blivit desamma men nada.

Du får nog lov att hjälpa till med vart jag kan finna den infon du hävdar eftersom googles länkar talar mot det.

Googlingen jag gjorde
Båda sorterar in under det engelska begreppet eating disorder, vilket din sökning redan visar fast på svenska. Det jag har läst och pratat med drabbade säger samma sak. Det är samma sjukdom men olika uttryck. Prova att söka på ätstörningar istället. Mina kunskaper är rätt gammla så det är möjligt att nyare forskningar har kommit på annat.

Namnen härleds därmed till symtomen snarare än orsaken. I likhet med att vi inte skiljer på olika förkylningar kanske, känns som en lam jämförelse dock.

Bulimi ses ibland som en form av anorexi med inslag av hetsätning. Detta eftersom många bulimiker också tappar vikt och därmed närmar sig anorektikerns problem. Fast därom tvistar säkert de mer lärde.

/M
Edit: Tyckte dina sökresultat var bra, fast de stöder kanske inte era förklaringsmodeller men jag har inte kollat alla förstås...
 
Senast ändrad:

Freddie

Aktiv medlem
"Nu tycker jag att vi i denna sal gemensamt sjunger "We shall overcome", så att vi får ner stämningen. Vi gör det nu."

Birgit Friggebo
 

Maverick

Aktiv medlem
kiwawa skrev:
OK ett inlägg till
ÖVERDRIFTER??????http://www.hn.se/m_arkiv_sok.php?id=620098&avdelning_1=109&avdelning_2=167&page=0
En fotograf som skiter i vad andra tycker!!
Men det är ju klart,det står ju inte i något veteskapligt magasin så då har det väl inte hänt!!!!!
JAg kanske missar nått men vart framgår det att lagen kom till i syfte att skydda mot oseriösa fotografer?

Går vi rättsnätet så tror jag att lagen har som syfte skydda mot alla puckon oavsett om de har kamera eller inte.

Snart ska vi väl gå in på barnporr också för det har vi inte avhandlat. Fast börja i så fall med att kolla in Sally Manns bilder.

/M
 

newfiehouse

Medlem
Mattsen skrev:
Detta här var den värsta rappakalja jag har läst sedan jag blev medlem på fotosidan, och det var ett par år sedan...

"Sexlag för att skydda tjejer från oseriösa fotografer"

"De hamnar i prostitiution, drogmissbruk och i famnen hos slemmiga agenter"

Alltså egentligen behöver jag inte ställa några frågor eller ens lägga tid på att bemöta din alla dina överdrifter, påståenden, antaganden som du försöker framstå som "så här är det".

Vilken individ som helst med ett minimi av förstånd kan väl knappast göra annat än att "rygga" när de läser det. Du är sååå längt från sanningen som man näppeligen kan komma. Du bygger upp en hel värld av undergång för tjejer som gillar att "vika ut sig", ja eller kanske inte ens det, tjejer som försöker bli modeller eller som 99,99% , en kul grej. Du försöker göra en höna av en fjäder och har antagligen aldrig ens varit närmare en tjej som har prövat på detta än att tittat på bilder i FHM, Moore mm och läst Expressen.

Nog för att jag har hört grova överdrifter från feminisitiskt håll tidigare, med ditt inlägg får ju tom det numera klassiska "Män är djur" att framstå som rena diplomatin jfrt med vad du skriver. Jag har ibland haft svårt att ta en del debattörer här på allvar och orkat fortsätta diskutera, men efter att ha läst detta tar jag tillbaks allt...

Hela ditt inlägg kan ses som parodi på det vi diskuterar här. Men du personifierar också den mest frånstötande hos radikalfeminsimen och vad värre är, du gör alla de feminister som kämpar för självklar rättvisa och mål för kvinnor på andra plan en stor björntjänst med att skriva så här.
Mats, t.o.m en gammal man som jag har fått läs och se min dotters böcker, den ena skriven av Carolina Gynning, den andra av en anna modell.
Det som Tammy skriver om här ovan, går även att läsa i dessa kvinnors egna böcker. Kanske på sin plats att du ber henne om ursäkt.
 

newfiehouse

Medlem
kiwawa skrev:
OK ett inlägg till
ÖVERDRIFTER??????http://www.hn.se/m_arkiv_sok.php?id=620098&avdelning_1=109&avdelning_2=167&page=0
En fotograf som skiter i vad andra tycker!!
Men det är ju klart,det står ju inte i något veteskapligt magasin så då har det väl inte hänt!!!!!
Läste svaret som Mats skrev om till Tammy, bud på att anmäla det inlägget. Är inte bara en ful och missriktad kommentar om att hon skulle ljuga, utan även som visar att han som fotograf gått miste om mycket viktig information.
Tycker uppriktigt sagt synd om de få kvinnor här inne som vågat skriva sin mening.
 

xandx

Aktiv medlem
Jag lämnar denna diskussion nu, orkar inte bry mig mer, detta är fortfarande en storm i ett vattenglas för mig. Många här tror nog mer på hönsuppfödning eftersom ni upprepandes försöker göra hönor av fjädrar.


Never argue with an idiot. They drag you down to their level then beat you with experience.


So long and thanks for all the fish!
 

Maverick

Aktiv medlem
newfiehouse skrev:
Läste svaret som Mats skrev om till Tammy, bud på att anmäla det inlägget. Är inte bara en ful och missriktad kommentar om att hon skulle ljuga, utan även som visar att han som fotograf gått miste om mycket viktig information.
Tycker uppriktigt sagt synd om de få kvinnor här inne som vågat skriva sin mening.
Visa istället på att den händelsen skulle vara norm så kanske man börja betrakta er som seriösa. Gäller din omtanke alla kvinnor på forumet?

/M
 

kiwawa

Aktiv medlem
Maverick skrev:
JAg kanske missar nått men vart framgår det att lagen kom till i syfte att skydda mot oseriösa fotografer?

Går vi rättsnätet så tror jag att lagen har som syfte skydda mot alla puckon oavsett om de har kamera eller inte.


/M
Vem har sagt något annat,förutom larsson som kallade tammys inlägg för överdrifter.
 

newfiehouse

Medlem
Mattsen skrev:
För att bemöta din första mening, du får mig inte att må illa Tammy, du får åmig att spy rätt ut.

Detta här var den värsta rappakalja jag har läst sedan jag blev medlem på fotosidan, och det var ett par år sedan...

"Sexlag för att skydda tjejer från oseriösa fotografer"

"De hamnar i prostitiution, drogmissbruk och i famnen hos slemmiga agenter"

Alltså egentligen behöver jag inte ställa några frågor eller ens lägga tid på att bemöta din alla dina överdrifter, påståenden, antaganden som du försöker framstå som "så här är det".

Vilken individ som helst med ett minimi av förstånd kan väl knappast göra annat än att "rygga" när de läser det. Du är sååå längt från sanningen som man näppeligen kan komma. Du bygger upp en hel värld av undergång för tjejer som gillar att "vika ut sig", ja eller kanske inte ens det, tjejer som försöker bli modeller eller som 99,99% , en kul grej. Du försöker göra en höna av en fjäder och har antagligen aldrig ens varit närmare en tjej som har prövat på detta än att tittat på bilder i FHM, Moore mm och läst Expressen.

Nog för att jag har hört grova överdrifter från feminisitiskt håll tidigare, med ditt inlägg får ju tom det numera klassiska "Män är djur" att framstå som rena diplomatin jfrt med vad du skriver. Jag har ibland haft svårt att ta en del debattörer här på allvar och orkat fortsätta diskutera, men efter att ha läst detta tar jag tillbaks allt...

Hela ditt inlägg kan ses som parodi på det vi diskuterar här. Men du personifierar också den mest frånstötande hos radikalfeminsimen och vad värre är, du gör alla de feminister som kämpar för självklar rättvisa och mål för kvinnor på andra plan en stor björntjänst med att skriva så här.

Genom att skriva utan sans, anklaga, överdriva och förfalska verkligheten späder du på det förakt många känner för just ordet feminist.

De enda som vinner på att du skriver som du gör i detta inlägg är dem du anser dig kämpa emot. Du ger alla vatten på kvarnen som ser feminister som osakliga, extrema och manshatare.

Men det är klart, du är väl inte feminist Tammy...
Om du Mats kände till lagen som den var tidigare, så hade du genast förstått hur det har förändrats. En lag som gäller alla, inklusive fotografer. Den blev med andra ord hårdare än vad den var tidigare.
Men det kanske alla ska spy på tycker du?
 

newfiehouse

Medlem
Maverick skrev:
Visa istället på att den händelsen skulle vara norm så kanske man börja betrakta er som seriösa. Gäller din omtanke alla kvinnor på forumet?

/M
Kommer överhuvdtaget inte att svara dej ang någon fakta. Att du och Mats sen skriver på ett oerhört nedlåtande vis till en kvinna som försökt visa att hon bryr sej om andra, tycker jag är beklämmande illa.
Att andra medlemmar här inne kan läsa era oförskämda rader utan att reagera får mej att förstå vilka män här springer. I mina ögon väldigt ynkligt.
Tack för mej, kommer genast att lämna detta medium.
 

kiwawa

Aktiv medlem
Maverick skrev:
Visa istället på att den händelsen skulle vara norm så kanske man börja betrakta er som seriösa. Gäller din omtanke alla kvinnor på forumet?

/M
Varför måste DET bli en norm innan ni får upp ögonen för att det finns tjejer som gör vad som helst för att få synas,bli bekräftad,älskad.
Det är väldigt olyckligt att ni inte ser att människor far illa i eran branch,hur många måste
råka illa ut innan ni reagerar???
 

Mattsen

Aktiv medlem
newfiehouse skrev:
Att du och Mats sen skriver på ett oerhört nedlåtande vis till en kvinna som försökt visa att hon bryr sej om andra, tycker jag är beklämmande illa.
Visst, jag tycker du ska läsa Tammys inlägg en gång till. Visa att hon bryr sej om andra? Och vi är ena jävla skitstövlar då som totalt skiter om en tjej vi plåtar sedan hamnar som en hora på malmskillnadsgatan? Det är undermeningen med hennes inlägg. Ser du inget "beklämmande" i det??

Ser du inte vilka inbäddade anklagelser du kommer med genom att skriva så? Att Tammy är kvinna som du så noga påpekar för att mitt "angrepp" ska verka än värre hör inte hit överhuvudtaget.

Visst, anmäl gärma mitt inlägg. Men då kan jag ju anmäla hennes också. I stort är det en fundmamental anklagelese mot ALLA fotografer som plåtar tjejer att vi "leder dom in i fördärvet och skiter i hur dom mår". DET Anders är inte bara en förolämpning mot en hel yrkeskår utan ett rejält grovt angrepp i princip riktat direkt mot mig som modellfotograf! OCh sån skit tar jag inte oavsett från vem det kommer. Efter skitpressens enorma kåthet på att slå upp enstaka övergrepp som det länkades till, har det i vissa läger blivit en klappjakt och en närmast rabiat misstänksamhet mot oss som plåtar modeller, OAVSETT vilken typ av bilder vi tar. Och hennes inlägg göder denna misstänksamhet på ett helt oförsvarligt vis.
 
Senast ändrad:

Maverick

Aktiv medlem
kiwawa skrev:
Vem har sagt något annat,förutom larsson som kallade tammys inlägg för överdrifter.
Nja, det började med att Tammy hävdade att lagen stärktes för att skydda mot fotografer. Vilket den så vitt jag vet inte gjorde.

Kopplingarna till prostitution och annat kan inte annat beskrivas än som just överdrifter. Det finns inga belägg för att modellende i någon större omfattning skulle leda till de skräckscenarion hon målar upp.

Med andra ord blir länken till denna artikel i en tidning ovidkommande då den beskriver ett särfall och inte ett generellt problem.

/Maverick
 

Maverick

Aktiv medlem
newfiehouse skrev:
Kommer överhuvdtaget inte att svara dej ang någon fakta. Att du och Mats sen skriver på ett oerhört nedlåtande vis till en kvinna som försökt visa att hon bryr sej om andra, tycker jag är beklämmande illa.
Att andra medlemmar här inne kan läsa era oförskämda rader utan att reagera får mej att förstå vilka män här springer. I mina ögon väldigt ynkligt.
Tack för mej, kommer genast att lämna detta medium.
Nä, men det kändes ju oväntat. Snacka går ju...

/Maverick
 

tbmac

Aktiv medlem
lottawe skrev:
Hahahahahaha:)
Jag är oerhört glad att jag inte ser ut så.
Men hade jag nu viljat det hade det nog varit lätt fixat också. Bara att lägga sig under kniven, fixa större bh och lite läppsprutor jue;) Då hade det ju inte varit nåt att snacka om..

(Och en superfrisör som klarar blondera manen hittar man väl lätt också?)
Ja gör det, eller ne det behövs inte.. ta lite högklackat bara så blire sensuellt och frågar du snällt så kanske kanske Mats eller Freddie tar en fotosession med dig!? : )
 

Maverick

Aktiv medlem
kiwawa skrev:
Varför måste DET bli en norm innan ni får upp ögonen för att det finns tjejer som gör vad som helst för att få synas,bli bekräftad,älskad.
Det är väldigt olyckligt att ni inte ser att människor far illa i eran branch,hur många måste
råka illa ut innan ni reagerar???
Vi ser det redan idag. De fall som upptäcks fotograferas normalt inte. Åtminstone inte av vanliga fotografer på amatörbasis. Rent kommersiellt så råder en del andra villkor inom visa medier, dokussåper någon?

De flesta av oss tycker också att dessa tjejer ska få hjälp. Men vi anser oxå att det är fel sätt genom att ta bort dessa bilder. Vad blir nästa grej, att bara fotografera tjejer med "normala" bröst? Kommer det att lösa något? Nä, det kommer det inte för vissa tjejer kommer då fortfarande att operera sig för att få "normala" bröst, oavsett om de går uppåt eller neråt i bröststorlek.

Så främst handlar det om folk utanför branchen som mår dåligt. Branchen är inte så stor att vi kan komma upp i ett signifikant antal människor.

För övrigt så får du gärna specifisera vilken branch du avser. JAg vet inte vad Mats sysslar med men själv är jag student och här är det jäkligt dåligt med utvikstjejer. Inte heller är det något jag ägnar mig åt fotografiskt vare sig proffessionellt eller på amatörnivå. Tror jag har köpt en handfull tidningar av märket Café och Slitz. Tre av dem finns kvar då de innehåller artiklar om Rickard Avdon, Helmut Newton och Bruno Bisang. Missade att köpa numret som innehöll en artikel om Martin Adler.

Så innan du slänger dig med generaliseringar om vad jag gör och inte gör så kolla gärna upp fakta.

/M
 

kiwawa

Aktiv medlem
Maverick skrev:
Vi ser det redan idag. De fall som upptäcks fotograferas normalt inte. Åtminstone inte av vanliga fotografer på amatörbasis. Rent kommersiellt så råder en del andra villkor inom visa medier, dokussåper någon?

De flesta av oss tycker också att dessa tjejer ska få hjälp. Men vi anser oxå att det är fel sätt genom att ta bort dessa bilder. Vad blir nästa grej, att bara fotografera tjejer med "normala" bröst? Kommer det att lösa något? Nä, det kommer det inte för vissa tjejer kommer då fortfarande att operera sig för att få "normala" bröst, oavsett om de går uppåt eller neråt i bröststorlek.

Så främst handlar det om folk utanför branchen som mår dåligt. Branchen är inte så stor att vi kan komma upp i ett signifikant antal människor.

För övrigt så får du gärna specifisera vilken branch du avser. JAg vet inte vad Mats sysslar med men själv är jag student och här är det jäkligt dåligt med utvikstjejer. Inte heller är det något jag ägnar mig åt fotografiskt vare sig proffessionellt eller på amatörnivå. Tror jag har köpt en handfull tidningar av märket Café och Slitz. Tre av dem finns kvar då de innehåller artiklar om Rickard Avdon, Helmut Newton och Bruno Bisang. Missade att köpa numret som innehöll en artikel om Martin Adler.

Så innan du slänger dig med generaliseringar om vad jag gör och inte gör så kolla gärna upp fakta.

/M
"Ni" ser det redan,ok,men tonen har varit att det inte existerar.Så vanliga fotografer sysslar inte med sånt.Nänä.det är bara kommersiella fotografer som sysslar med sånt,Jojo,varför tror du tjejerna i artikeln sökte sig till fotografen överhuvud taget,inte ditt problem väl.

"Branchen är inte så stor att vi kan komma upp i ett signifikant antal människor"

Vilken branch menar du?

"Så innan du slänger dig med generaliseringar om vad jag gör och inte gör så kolla gärna upp fakta."

Om du inte känner dig träffad behöver du inte ta åt dig


"Så främst handlar det om folk utanför branchen som mår dåligt"

Jo inte kan det väl vara folk I branchen som gör det,alltid nån annanstans.Nån annans ansvar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS