Annons

Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

fjalstal

Aktiv medlem
Var det du som blockerade honom eller blev du dumpad?
Han påstod att han hade dumpat mig, men det syntes inte för mig trots cachetömningar och omstart, så jag blockerade honom. Jag vill inte ha mer med honom att göra.

En av hans anhängare vill ha en diskussion om bildmanipulering på ett möte i Lysekils Fotoklubb. En sån diskussion bör ha en stark moderator, och jag hoppas att det blir en teoretisk diskussion utan specifika personer inblandade. Om jag vill diskutera utan mening och mål kan jag ju lägga tid på att bjuda in Jehovas Vittnen nästa gång dom ringer på...
 

sagan

Avslutat medlemskap
Det är också så att Terje lovat att han ska stå för sitt fuskande. Att då göra allt i sin makt för att försöka dölja sitt fusk, rimmar väldigt illa.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Jag menar att det är ohederligt att försöka mörka fakta.
Nyss höll du med mig o nu inte?
Det är inte ohederligt att inte vilja ha informationen på Wiki. Det är ingen direkt klädsam information.
Njae
Att ta bort information är knappast att mörka.

Det är däremot Terjes försök att mörka(ljuga) som har satt honom i den sits han har idag.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Jag roade mig med att söka på Adolf Hitler på Wiki.
O läser man texterna om Hitler så är de väldigt torftiga känslomässigt jämfört med Terjes.

PS
NEJ det är ingen jämförelse mellan Terje & Adolf utan en jämförelse mellan texternas emotionella skillnader.
DS
 

Mesch

Aktiv medlem
Det är ju inte upp till Terje att bestämma vad som skrivs om honom, så länge det som skrivs är sant.

Fast med den historik Terje har är det ju inte det minsta förvånande att han är igång igen med samma gamla trix, fast i ett något förändrad tappning.

Att radera sin egen historia måste väl ändå vara självdestruktivt eller ;-)
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Det är ju inte upp till Terje att bestämma vad som skrivs om honom, så länge det som skrivs är sant.
Att radera sin egen historia måste väl ändå vara självdestruktivt eller ;-)
På flashback - Nej här styr ingen. O här diskuteras de tilltag som har gjorts.
Wiki - Njae det är inte lika självklart. Dessutom kan texten vara sakligt kort eller av typen mer svulstigt skvaller(I det här fallet var det sant inte bara skvaller)
Sensationsjournalistiska formuleringar tycker jag inte hör hemma på WIki.
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Det är inte ohederligt att inte tycka om informationen som står om en på Wikipedia.
Det gällde ju inte om han inte tyckte om infon. Han har ju rensat bort 80% av texten står där i länken. Och då tagit bort allt om sitt fusk och liknande saker. Och samtidigt säger han att han står för vad han gjort....................
Nä hederlig kommer han aldrig att bli
 

wimi

Aktiv medlem
Jag skulle vilja säga att ta bort korrekt, men osmickrande information om sig själv på Wikipedia är själva definitionen på ohederlighet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS