Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Återställa raderat minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Maron

Aktiv medlem
Jag råkade formatera mitt minneskort med viktiga bilder på. Är det någon som vet om det går att återskapa dem?

Med stor sannolikhet går det bra. Formattering raderar endast innehållsregistret på kortet, men själva bildfilerna är kvar. Ett återskapningsprogram (typ RescuePRO som följer med alla Sandisks Extreme III-kort) kan hämta tillbaka bilderna åt dig.

Jämför med att sno kartoteket på biblioteket. Böckerna finns kvar på hyllorna i alla fall.

Senast ändrad:
Maron skrev:
tack så jättemycket!!!

Det är alltid kul att läsa att frågor som ställs får svar som löser problem, men varför inte vilket svar som löste problemet. Det kommer ju flera förslag, men vilket var de bästa.
Det är lite fnuttigt med bara ett tack. Andra läsare är säkert intresserade av hur problemet löstes.
Så Martin, fick du tillbaka dina bilder och isåfall hur?

Problemet är inte löst än...
Jag satt på tåget hem från det aktuella jobbet och min fru mailade frågan samt tacket.
Jag lovar att återkomma med info senare, så länge inte min uppdragsgivare hinner anlita H.A som bestraffning för att bilderna är borta ;-)

PC- Inspector funkade!

Pc-inspector funkade.
Filerna håller just på att packas upp från det till synes tomma kortet.
Tack och bock.
/Martin

Lustigt egentligen, för scandinavian photo samt en hel del databutiker jag hann kontakta sa att det var helt kört...
Tur att fs finns...
Tackar Einar.

Tack för tipset!
Min PC Inspector hsar gått hela natten - peppar peppar - det verkar fungera. Råckade deleta en massa bilder när jag skulle synka mellan två externa diskar.........

/A

ANNONS
Götaplatsens Foto