Annons

Önskan till Canontomten

Produkter
(logga in för att koppla)

melker2001

Aktiv medlem
Snälla tomten kan du prata med Canontomten att jag önskar mig ett nytt objektiv som inte finns.

50-135L 2,0 IS USM det skulle passa mig perfekt när jag fotar inomhussport och porträtt.

Hälsningar

Håkan

Kanske till APS-kameror. Annars är det nog en mer eller mindre omöjlig sits att få till en sådan ljusstark zoom med en större utlysningscirkel. Men tveksamt om Canon någonsin kommer satsa på de när de går för småbildsformat för alla proffs, som en sådan glugg skulle rikta sig mot.

Men önska kan man ju, vore inte helt dumt med en sådan glugg nej.

Själv önskar jag något lite mer realistiskt: att canon ska kunna leverera min 24-105 innan jul...och att deras service ska bli bättre.

Det var ju någon som sa v47. Personligen så väntar jag tills jag vet att de finns tillgängliga och skickar med vändande post om något.

en ef-s fattad normalzoom... det finns helt enkelt inget alternativ till kitzoomen... (och nej IS-glaset räknas inte).

Hörde nyligen att Canontomten och Nikontomten hade knogfajt! Nikontomten vann och därför hinner jag få min D200 innan jul. För er Canonister är det värre. Canontomten ligger på sjukhus med en mäktig fläskläpp och kommer inte kunna köra ut några julklappar i år så ändra adressen på önskelistan till:

Nikontomten
Österut
Japan

;*)

StefanM skrev:
Hörde nyligen att Canontomten och Nikontomten hade knogfajt! Nikontomten vann och därför hinner jag få min D200 innan jul. För er Canonister är det värre. Canontomten ligger på sjukhus med en mäktig fläskläpp och kommer inte kunna köra ut några julklappar i år så ändra adressen på önskelistan till:

Nikontomten
Österut
Japan

;*)

Buääääää *storgråter*...
Elaking där!

Nikontomten vs Canontomten

Man får se vad Tomten kommer med, det ser ut på önkelistan som om jag kommer att använda en Nikon D200 som ett andra hus vid sidan om min Canon 1D MK II, det kommer att bli spännade värre att jämföra dessa två storheter, det bästa från två världar, Canonvärlden och Nikonvärlden.
möjligen kommer båda tomtarna i år.

StefanM skrev:

Nikontomten
Österut
Japan

;*)

Önskar att Canontomten skickar ut sina effektiva nissar för att sno ditt och andras tangentbord så att ni kan sluta påminna oss andraklassens kameraägare om 200D...

ANNONS
Götaplatsens Foto