Annons

är jag den enda som tycker 400d ger mycket brus?

Produkter
(logga in för att koppla)

Slowfinger

Aktiv medlem
Ja, hela den här sjuka pixelhysterin måste få ett slut. Men så länge kameratillverkarna vet att det är ett marknadsföringsknep får vi väl leva med det. Trots att det mesta i optikväg inte duger ens för 10 megapixel. Suck...

/ en som är mer än nöjd med 8 megapix.
 

Slowfinger

Aktiv medlem
Håller med. Lite brus är helt okej. Värre är utsmetande brusreducering som blivit poppis pga av pixelhysterin. Nej, upp till kamp mot onda kameratillverkare som bara vill tjäna pengar ;-)
 

Ellix

Aktiv medlem
Jag tar det stora steget från en älskad 3Mp-kompakttillvaro till system med en sprillans ny 350d som landat på posten (som jag ännu tyvärr inte är i närheten av, men snart...) nu. Hörde också om någon som köpte den strax före jul och är grymt nöjd.
Pixelpesten ska inte segra!
 

Zoso

Aktiv medlem
Jag tycker inte det är konstigt att 400D ger mer brus än 350D, Canon själva har ju sagt att 8mp är max vad dom kan packa in på APS-C sensorn innan det blir problem med mer brus.

Men eftersom dom flesta tydligen tycker att mer pixlar är viktigare än bra brusprestanda samt större dynamiskt omfång får vi väl leva med det tills dessa köpare begriper vad det handlar om.

/kent.
 
ANNONS