Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

återskapa raderade bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

fridalinnea

Ny medlem
har fått mitt minneskort raderat av okänd anledning och har använt PC inspector smart recovery och lyckats hitta en del av fotona igen, dock inte de bilder jag behövde!

undrar om det är lika bra att ge upp eller om någon vet något annat sätt att få tillbaka bilderna?

har kanske hamnat i fel del av forumet men jag är så förtvivlad över detta missöde med kameran så ni får ursäkta...

väldigt tacksam för svar!

frida

ZAR
Har räddat en del bilder för mig.
Gratis om du skall rädda bilder från minneskort, för andra typer av filer kostar det pengar.

Vad är det för källa som bilderna ligger på? Hårddisken eller ligger dom på ett minneskort?

GetDataBack är ju ypperligt om du vill återskapa väldigt mycket info från hårddisken.

Annars finns det en hel del programvaror för minneskorten om det är av intresse, kan kolla närmare på vad jag använder där hemma senare ikväll.

dom ligger på ett minneskort.
dessvärre använde jag kameran efteråt vilket jag har förstått att jag såklart inte skulle ha gjort, eftersom de antagligen blivit överskrivna nu.
men jag trodde det var fel på kameran och använde den för att testa...
vågar jag använda det minneskortet igen eller kan det vara fel på det tro?
jag vill ju inte riskera samma sak igen.
(hur fungerar överskrivningen egentligen? är det de senast tagna fotona som skrivs över eller är det bara slumpartat vilka det blir?)
testade även ZAR, men det programmet hängde upp sig, gjorde en scanning av minneskortet och hittade data, men sen var det tvärstopp.

ANNONS
Götaplatsens Foto