Annons

10 megapixel mobilkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Ser ju fin ut, rent kosmetiskt i alla fall.

Den är ju knappast stor.. i dslrtermer.

Har svårt att tro att 10mp ger så mycket mer kvalitet än 10mp, i synnerhet om sensorn är lika liten.

Avstånden mellan sensor och lins är väl ett problem här,, objektiven blir minst sagt små och kooorta i brännvidd...

MVH Niclas,

Fast jag kan nog tänka mig att kvaliten blir så pass hyffsad att den funkar utmärkt som fickkamera på stan!

Det är det jag skulle vilja ha som komplement till systemkameran. En som man kan stoppa i fickan. Istället för att BÅDE ha mobil och kompaktkamera.

Skulle vara skoj att se kvaliten på bilderna!

inte förrens det kommer en med riktig(ej lampa)blixt tycker jag att det är nåt att ha...

Jag väntar tills det kommer en med 12 Mega pixel, 10 megapixel känns lite snålt... ;-)

/Magnus

Det kvittar hur många MP den är på. Objektiven är ändå sämre än det sämsta på den billigaste riktiga kameran............det är ju ändå bara en leksak...

Jasså, jag har stora förväntningar på 12Megapixel varianten... :) Ironisk... , förresten, är inte en digital systemkamera också en leksak för vissa?

/Magnus

Själv så väntar jag tills mer avancerad Nanoteknologi kommer till dessa kameratelefoner, då kommer verkligen bilderna vara lika bra som dagens DSLR om inte bättre.

ANNONS
Götaplatsens Foto