Annons

Ärtpåse/Beanbag

Produkter
(logga in för att koppla)

Roachie

Aktiv medlem
Tjo och tjim hobbylim alla DIY-are.

Jag tillhör skaran som gärna vill hitta smarta och enkla lösningar, och gärna till en relativt låg kostnad men jag upptäcker att lösningarna i slutändan oftast blir både krångligare och dyrare än vad man tror även om det finns en del undantag.

Jag har t ex införskaffat ett pop-up gömsle för ca 1500:- som med tiden hamnar närmare och närmare "permanentförrådet" då jag till 99.99% använder mig av andra lösningar. Jag har även "tillverkat" min egen ärtpåse i form av en midjeväska för ca 100:- som ligger längst in i en byrålåda och samlar damm osv osv.

En smart lösning, ( i min verklighetsbubbla) jag oftast använder mig av är en annan midjeväska (inte min ärtpåse lol) vilken jag inhandlat på Wildo för 150 pengar. Midjeväskan har två små sidofack avsedda för vattenflaskor etc vilka jag använder som stöd för mitt tripod och kamera med "olåst" kula när jag smyger omkring eller av annan anledning behöver ha utrustningen till hands. I mittfacket/väskdelen av midjeväskan har jag två stycken M90 scarfs á 115x115cm vilka oftast täcker det behov jag har av gömsle tillsammans med grenar osv. Medan dem fortfarande ligger i väskan så kan jag använda den som ersättning för ärtpåse i dem få fall jag skulle behöva det.

Har ni några andra enkla "lightweight"- lösningar dela gärna med er.

mvh Ricard
 
ANNONS