Annons

E-p1

henq

Aktiv medlem
Inte illa att beställa utan att veta svenska priset, men det är nära att jag också gör det!

Skulle vilja ha Panasonics kommande pannkaka 20mm/f1.7 på den!
 

OscarM

Aktiv medlem
Skulle vilja ha Panasonics kommande pannkaka 20mm/f1.7 på den!
den kombon skulle absolut jag kunna tänka mig oxå!

tråkigt att skärmen bara hade 230k upplösning.
tror inte jag kommer köpa denna kameran, men möjligtvis nån uppföljare om nåt år! (att studera och inte ha nåt sommarjobb brukar inte innebära att man köper allt för många kameror i 10k-klassen, även om det hände med min d300 i höstas ^^)
 
Senast ändrad:

henq

Aktiv medlem
Ska bli kul att lite återkomma till min gamla systemkamera. På den tiden fotade jag med Konica Autoreflex TC med pannkakan 40/1.8. Inte helt olikt E-P1 med 20/1.7, båda är riktigt smidiga.
 

Bilagor

henq

Aktiv medlem
Priser enligt dpreview:

(Body only) • EU: €749 (tror de menar €699)
(with 14-42mm) • EU: €749
(with 17mm pancake + viewfinder) • EU: €849
(with 17mm pancake, viewfinder & 14-42mm kit) • EU: €949
 

JonasFA

Aktiv medlem
Saxat från Kamera & Bild:
I juli kommer Olympus E-P1 att börja säljas. (UPPDATERAT) I kit med 14-42mm kostar kameran 9 000 kronor. Med genomsiktssökare och pannkaksobjektiv kostar den 10 200 kronor. Till den silverfärgade varianten kan man välja om man vill ha zoomobjektivet 14-42mm i svart eller silver. Till den vita upplagan av E-P1 kan man bara få det silverfärgade objektivet.
 

kiwawa

Aktiv medlem
Finns det nu inte något allvarligare "fel" med denna kamera säljer jag mitt Nikonsystem med tillhörande attiraljertill förmån för denna, den ser onekligen bra ut och bilderna skäms då inte heller för sig trots att jag inte var direkt impad av bilderna på Dp.
 

paco

Aktiv medlem
Den är lite större än min Olympus 35RD, men inte lika djup med 17/2,8:an på. Ingen liten kompakt, men ändå väldigt liten för en systemkamera. Hoppas bara systemet växer med fler fasta brännvidder i pannkaksform.

Det som gör mig mest upphetsad är att med Leica M-adaptern kunna skruva på Voigtländeroptiken jag har hemma.
 

karlstorck

Aktiv medlem
Finns det nu inte något allvarligare "fel" med denna kamera säljer jag mitt Nikonsystem med tillhörande attiraljertill förmån för denna, den ser onekligen bra ut och bilderna skäms då inte heller för sig trots att jag inte var direkt impad av bilderna på Dp.
Vad fann du för fel på bilderna på dp?
 

Makten

Aktiv medlem
Nu börjar det likna något. Det här tror jag är Olympus framtid, då 4:3-systemet ju annars inte har några fördelar mot större sensorformat.

Jag skulle gärna köpa en E-P1 med 20/1,7 och genomsiktssökare, men troligen blir det lite för dyrt.
 
ANNONS