Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Svensk manual till Nikon D700

Produkter
(logga in för att koppla)

Petra.C

Medlem
Ska till England om ett par veckor och funderar på att köpa en Nikon D700 när jag är där. Är det någon som vet om man kan köpa en svensk manual från Nikon eller om kameran måste vara köpt i Sverige för att man ska få köpa en.
 

gunte

Aktiv medlem
Nikon har en form av utbytessystem av handbok från ett utländskt språk till svenska.Det kräver registrering av produkten på deras hemsida och att handboken är i nyskick och oskadd.Logga in ,registrera kameran och läs mer alltså. Det går även att ladda ner en manual och läsa på skärmen.
Mvh/Gunte..
 

Petra.C

Medlem
Nikon har en form av utbytessystem av handbok från ett utländskt språk till svenska.Det kräver registrering av produkten på deras hemsida och att handboken är i nyskick och oskadd.Logga in ,registrera kameran och läs mer alltså. Det går även att ladda ner en manual och läsa på skärmen.
Mvh/Gunte..
Tack för snabbt svar. Då behöver jag inte vara orolig att kameran inte är köpt i Sverige.
Mvh/Petra
 

gunte

Aktiv medlem
Du måste vara inloggad och det står även så här:


Produktregistrering krävs för att du ska kunna hämta användarhandboken. Observera att handböcker som publiceras efter augusti 2008 inte går att skriva ut.


Vet inte om det gäller D700 ??
 

Christer2

Aktiv medlem
Ja, du måste vara inloggad.
Dessutom måste du registrera din kamera (och dig själv; alltså namn och adress). Därefter kan du direkt ladda ner en svensk manual.

Efter registreringen kan du skicka originalmanualen (till Irland) och ungefär två veckor senare skickar de en ersättningsmanual på önskat (europeiskt språk). De skickar endast ut huvudmanualen, alltså inga snabbhandledningar.

Man kan även köpa en ny manual på önskat språk för 19 (eller om det var 18) euro inklusive frakt.
 

Christer2

Aktiv medlem
Utbyte av Nikon-manual

Jag skickade i onsdags två manualer (på europeiskt språk, franska i mitt fall) till Nikon Irland för utbyte till manualer på svenska. Idag, fredag, har jag fått e-mail från Irland att de processar min begäran och jag kan förvänta mig en försändelse inom en vecka. Kostnad (porto) blev 9 Euro, jag skickade från ett Euro-land. Manualutbytesservice är billigare än att köpa nya manualer.
 

Christer2

Aktiv medlem
Jo det är det säkert, men nu hade jag en till övers
Sorry vimma.

Det var inte min mening att ställa till det för dig. Jag förutsätter att man kan köpa från Nikon Sverige också men det kostar nog "an arm and a leg".
Ville bara förmedla information, ifall någon var på jakt efter manualer till andra kameror och/eller blixtar.
 
ANNONS