Annons

Nikon D80 verso D3

Produkter
(logga in för att koppla)

urbanpix

Medlem
Har plåtat med digital systemkamera sedan juli 2008. Har en D80 som jag tycker har dugit hitills men plåtar mycket barn och sport inomhus och behöver höga isotal med hög prestanda.

Har ett förflutet på den gamla goda tiden med Nikon F, Canon F-1 samt leica M3 med diverse bra optik, bla Canon 55/1,2 Nikkor 105/2,5, etc

Hur mycket bättre kvalitet får jag om jag pungar ut med 35 kkr på D3? Swe foto i Umeå säljer demokörda D3 just nu.

Jag är vanlig amatörmen tar farligt mycket bilder på mina barn. Har hitills 33.000 exp/16 mån.

Kom gärna med tankar och idéer. Kan nämna att jag går på hälarna när jag får skarpa härlig bilder.

//Urban
 

zoomzoom

Aktiv medlem
Ett ljusstarkt, sylvasst objektiv gör nog mera "bang for the buck" om du frågar mig. D3 är säkert en sjukt bra kamera, jag har inte provat den själv, men du har ju inga objektiv som gör den kameran rättvisa (i alla fall om jag kollar på din profilsida)
 

urbanpix

Medlem
Ett ljusstarkt, sylvasst objektiv gör nog mera "bang for the buck" om du frågar mig. D3 är säkert en sjukt bra kamera, jag har inte provat den själv, men du har ju inga objektiv som gör den kameran rättvisa (i alla fall om jag kollar på din profilsida)
oki,
Spännande tanke!
Har Du några konkreta förslag på optik om jag skall ersätta de jag har tex 70-300 för sport och ett bra allmän zoomobjektiv.
Man får välen hel knippe optik för 35.000 kr? Dessutom får jag väl en liten slant för de jag har om jag säljer de.

//Urban
 

Herr_Berg

Aktiv medlem
annars är ju D300s tillsammans med nikons 50 1.4 och två SB-600 ett alternativ. Detta hade jag gärna fotat och filmat min dotter med
 

Hopp i galen tunna

Aktiv medlem
En d700 eller d3 absolut!
Har själv gått från just d80 till först d700 och nu precis hittade jag en bagagnad d3 som jag inte kunde säga nej till så 700 såldes.