Annons

Hjälp med rimligt pris på begagnade systemkameror, tradera etc.

Produkter
(logga in för att koppla)

Trick1

Avslutat medlemskap
Hej!

Är påväg att köpa min första systemkamera, och har mer eller mindre bestämt mig för att köpa en begagnad (Tradera etc.) dels för att se om jag fastar för det och dels för att min kompis gjorde så och det gick kanon. Dock har jag ju efter lite efterforskningar förstått att det kan skena iväg till renarama fantastipriser på både blocket och tradera. Så det är priset jag skulle vilja ha hjälp med, vilket pris är skäligt för en begagnad kamera av olika märken o fabrikat. Har sneglat en hel del på Canon EOS 400D, Canon EOS 1000D, Nikon D40, (med deras standard objektiv), men vad skulle vara rimligt att betala för följande av dessa modeller av begagnad kvalité?! Eller finns det andra ni skulle vilja nämna som är bra och är mycket i omlopp på marknaden så nämn gärna dessa samt ett prisförslag! Tack på förhand! :)
 

Tomas M

Aktiv medlem
Hej Nikon d40 såldes nya för 2995kr med 18-55 objektiv .
Jag skulle aldrig betala mer än halva nypriset.

Går att göra fynd på tradera men oftast blir det överpriser på prylarna.
 

Trick1

Avslutat medlemskap
Hej Nikon d40 såldes nya för 2995kr med 18-55 objektiv .
Jag skulle aldrig betala mer än halva nypriset.

Går att göra fynd på tradera men oftast blir det överpriser på prylarna.
Oj! D40 säljs ju på tradera för 2500 och uppåt. Men vart såldes de för detta priset? Eller var det under mellandagarna? Tack för tipset iallfall!
 

Marcus_Nilsson

Aktiv medlem
Hej!

Är påväg att köpa min första systemkamera, och har mer eller mindre bestämt mig för att köpa en begagnad (Tradera etc.) dels för att se om jag fastar för det och dels för att min kompis gjorde så och det gick kanon. Dock har jag ju efter lite efterforskningar förstått att det kan skena iväg till renarama fantastipriser på både blocket och tradera. Så det är priset jag skulle vilja ha hjälp med, vilket pris är skäligt för en begagnad kamera av olika märken o fabrikat. Har sneglat en hel del på Canon EOS 400D, Canon EOS 1000D, Nikon D40, (med deras standard objektiv), men vad skulle vara rimligt att betala för följande av dessa modeller av begagnad kvalité?! Eller finns det andra ni skulle vilja nämna som är bra och är mycket i omlopp på marknaden så nämn gärna dessa samt ett prisförslag! Tack på förhand! :)
Om du kollar i tidningshyllorna i din vanliga mataffär så finns det en tidning som heter Kameraguiden. I den har de sammanställt alla sina kameratester de senaste 6 åren och även lite tips på vad de borde kosta beg idag. Tidningen är ett special nr av diditalfoto tror jag.
 

Tomas M

Aktiv medlem

Marcus_Nilsson

Aktiv medlem
Om du kollar i tidningshyllorna i din vanliga mataffär så finns det en tidning som heter Kameraguiden. I den har de sammanställt alla sina kameratester de senaste 6 åren och även lite tips på vad de borde kosta beg idag. Tidningen är ett special nr av diditalfoto tror jag.
Förlåt, tidningen Foto ska det vara, kom ut för några veckor sedan så de finns säkert nåt nummer kvar i din butik
 

Björn_

Aktiv medlem
begagnad canon

Hej,

Har någon ett bra tips på begagnad canonkamera? Jag har sony och minolta idag, och skall inte byta märke på något sätt :)
Canon har ett macroobjektiv som inte har någon motsvarighet, så därför tänkte jag bara kolla lite på vad en begagnad canonkamera ligger på, och framför allt vilken modell man skall undvika osv. Eftersom jag endast tänker använda den till makro och manuell fokus så behöver det ju inte vara någon värsting-af på den, men det får gärna ge bra bildkvalité (och det måste vara en digital). Tips?

Mvh
Björn
 
ANNONS