Annons

Tips på fototillfällen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Vad tror ni om en tråd där vi tipsar varandra om bra tillfällen att träna actionfoto? Tex crosstävlingar där man kan få bra platser att stå på, ishallar som kan vara lämpliga för oss rookies att träna i. Billiga konserter med bra arrangemang osv?

Crossbanan på färingsö är mitt första tips iaf:)
 

Walle

Aktiv medlem
Speedwaybanan här vid Gubbängen brummar det ofta från på sommarkvällarna (Jag bor i Hökarängen), där borde det vara enkelt att få plåta. Med reservation för att jag själv aldrig har varit där när de kör.
 

Nenzeen

Medlem
Kolla på www.motorsportivarmland.nu.
Där hittar ni inbjudningar till de flesta rallytävlingar som går i sverige. Hittar ni en bra kurva kan ni få riktigt fina bilder.

Rallysprintarna som går i Eskilstuna brukar vara riktigt roliga att fota på. Det går rally där 3-4 gånger om året. Många bra ställen där man kan stå och komma nära bilarna.
 

Forslund

Aktiv medlem
Tack för bra tips!

Någon som har tips på brakonsertställen där oetablerade band lirar och som brukar ha sjyst arr?
 

Cronholm

Aktiv medlem
Vad tror ni om en tråd där vi tipsar varandra om bra tillfällen att träna actionfoto? Tex crosstävlingar där man kan få bra platser att stå på, ishallar som kan vara lämpliga för oss rookies att träna i. Billiga konserter med bra arrangemang osv?

Crossbanan på färingsö är mitt första tips iaf:)
Vilket rödljus som helst i Stockholm?
 

superboy77

Aktiv medlem
Jag åker regelbundet ut till Täby motorbana och fotar motocross och supermoto.

Idag åkte jag förbi en fotbollsträning och tänkte att där skulle jag stannat till.
 

Walle

Aktiv medlem
Var väl lite skämtsamt menat men med en underton av allvar om man ser hur många bilister, cyklister som gärna drar på lite extra för att hinna igenom.
Jag vill nog utan att överdriva kalla det fullt allvar. Jag kör rätt mycket i jobbet, och jag tycker mig märka att rödljuskörningarna har eskalerat mycket kraftigt de senaste 3-5 åren. Numera ser man ju minst 1-2 "tveksamma" (d.v.s. gult på gränsen till rött) rödljuskörningar i var och varenda korsning, och flera rejäla rödljuskörningar om dagen. Jag har vid upprepade tillfällen varit på väg att krocka på grund av just idioter som "ska hinna över innan det blir rött". Vad de inte tänker på är att jag tog körkort i staterna, och är är man jävligt snabb iväg när det blir grönt.

Jag har faktiskt själv tänkt tanken att ställa mig vid en korsning med kameran, just för att försöka fånga lite skräckexempel på idiotiska förare. Och det är väl action? ;)
 

Cronholm

Aktiv medlem
Jag vill nog utan att överdriva kalla det fullt allvar. Jag kör rätt mycket i jobbet, och jag tycker mig märka att rödljuskörningarna har eskalerat mycket kraftigt de senaste 3-5 åren. Numera ser man ju minst 1-2 "tveksamma" (d.v.s. gult på gränsen till rött) rödljuskörningar i var och varenda korsning, och flera rejäla rödljuskörningar om dagen. Jag har vid upprepade tillfällen varit på väg att krocka på grund av just idioter som "ska hinna över innan det blir rött". Vad de inte tänker på är att jag tog körkort i staterna, och är är man jävligt snabb iväg när det blir grönt.

Jag har faktiskt själv tänkt tanken att ställa mig vid en korsning med kameran, just för att försöka fånga lite skräckexempel på idiotiska förare. Och det är väl action? ;)
En stockholmssekund är ju den tid det tar från att det slagit över till grönt till att han i bilen bakom dig lägger sig på tutan. Så många får brått iväg vid grönt samtidigt som de från andra hållet har brått att komma igenom på gulrött. Jo det kan bli bra "actionbilder".
 
ANNONS