** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

bildskärm

Produkter
(logga in för att koppla)

Scarlet

Aktiv medlem
Har lessnat på min gamla 19 tums skärm och tänkte köpa en ny. Roligare att arbeta med bilderna med bättre skärm tänkte jag. Kontaktade Dell som jag köpt datorn av och bad om en rekommendation som passar till min studio 540. De rekommenderade Dell UltraSharp U2410. Någon som har erfarenheter av denna skärm. Det är rätt mycket pengar så lite research är nog klokt.
Hoppas någon har lite erfarenhet.
Kristina
 
Det är en mycket bra skärm och om du ska hitta någon som är markant bättre får du lägga ytterligare 10.000. Utan att ha kollat de exakta priserna så brukar de ligga på 7.000 från dell med 5.000 från dustin home. Värt att ta en titt. I alla fall, de har mycket bra betraktningsvinkel, bra färgomfång, bättre gråskala än de flesta andra om man bortser från eizos 20k+skärmar. enda nackdelen som jag kan komma på är att jag tycker att de tar lite tid att starta (7 sek) jämfört med deras 08-version men det är nog bara för att jag är rätt stressad :)
 
Ok bra att veta. Dustin har extra pris på just den skärmen nu. Är de bra att handla ifrån då? 4000 kr just nu verkar vara rena fyndet för som du säger vill Dell ha 7000.
 
Ok bra att veta. Dustin har extra pris på just den skärmen nu. Är de bra att handla ifrån då? 4000 kr just nu verkar vara rena fyndet för som du säger vill Dell ha 7000.

Oj tar de 4000 nu? Då ska jag fasen slå till o skaffa en tredje :) Tackar och bockar för den informationen.
 
Ledsen att göra dig besviken nu men jag missade info om med eller utan moms. Tyvärr!!! F´låt, inte meningen att luras. Men nu undrar jag verkligen, har du redan två sådana skärmar? De måste vara verkligt bra.
 
Ledsen att göra dig besviken nu men jag missade info om med eller utan moms. Tyvärr!!! F´låt, inte meningen att luras. Men nu undrar jag verkligen, har du redan två sådana skärmar? De måste vara verkligt bra.

Hehe det är i alla fall rätt billigt. Japp, två såna för webbhackande och en eizo coloredge för bild samt en dell 2408 i köket och skillnaden är väl att 2410 har bättre gråskala men 2408 startar snabbt och har lite bättre betraktningsvinkel (fast båda har 178/178).

2410 har mycket bättre gråskala och då menar jag mycket bättre än andra skärmar i sin prisklass. Jag skulle vilja säga att den har jämnare gråskala än Nec spectraview som är 3-4 gånger dyrare. De enda som är markant bättre än väl just coloredgeskärmarna men då ska man väl jobba just med bilder om det ska vara motiverat.

Jag är säker på att du kommer bli toknöjd med en 2410 som är en riktig jävla fullträff för det priset :)
 
ANNONS