Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
150 macro vs 70-200
- Trådstartare Tunis
- Start datum
jkene
Aktiv medlem
Ja, man kan ta av 70-200 från kameran och sätta på 150mm i stället. Funkar alldeles utmärkt på de flesta systemkameror. 
Fast det är nog inte det du undrar över egentligen.
Har ingen erfarenhet av 70-200, men har 150mm som är grymt skarp och mångsidig - men den är ju en fast optik. Du bör fråga dig vilka brännvidder du egentligen behöver. Jag har också en 2X konverter till min 150, och i motsats till vad många anser, tycker jag att bildkvaliteten är mycket bra även med den på - dock är det väldigt svårt att fokusera rätt om man har en liten sökare (som D70) eftersom 2X ger manuell fokus. I ditt fall kanske en 1.4X kan vara ett alternativ.
Fast det är nog inte det du undrar över egentligen.
Har ingen erfarenhet av 70-200, men har 150mm som är grymt skarp och mångsidig - men den är ju en fast optik. Du bör fråga dig vilka brännvidder du egentligen behöver. Jag har också en 2X konverter till min 150, och i motsats till vad många anser, tycker jag att bildkvaliteten är mycket bra även med den på - dock är det väldigt svårt att fokusera rätt om man har en liten sökare (som D70) eftersom 2X ger manuell fokus. I ditt fall kanske en 1.4X kan vara ett alternativ.
Jeppe
Aktiv medlem
jkene skrev:
Ja, man kan ta av 70-200 från kameran och sätta på 150mm i stället. Funkar alldeles utmärkt på de flesta systemkameror.![]()
Ahhh.. jag dööör alltså
Nåväl.. vidare till Lars fråga..
Det beror helt på vad det är du ska fotografera säger jag. Är målet innomhusfoto, typ sport så skulle inte jag rekommender det. Man behöver ofta ändra utsnittet snabbt. Men om det handlar om rena naturbilder så ser jag inget hinder, bara det att man får jobba mer med fötterna.