Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mystiskt felmeddelande på Nikon D60-displayen

Produkter
(logga in för att koppla)

saragill

Aktiv medlem
Hej
Jag har en Nikon D60, som jag fotat mycket med (tuuusentals bilder) sedan inköpet för ca 7 år sedan. Den har funkat felfritt fram tills nu. Av oklar anledning får jag upp den här bilden (se bifogad bild) när jag sätter på On-knappen. Det går fortfarande att se på tidigare tagna bilder, men det går inte att ta några nya bilder, oavsett vilket läge jag har den i. Endast denna bild kommer upp. Någon som vet vad som är fel? Är det slitage och att den gått på sista refrängen eller är det något man kan åtgärda? Har testat olika batterier mm.
Tacksam för tips!
 

Bilagor

Christer2

Aktiv medlem

saragill

Aktiv medlem
Hej och tack för svar
Jag googlade lite på det här med att öppna kameran och hittade fler som gjort så och fått rätt på den. Tyvärr har jag inte någon så pass liten skruvmejsel men det kan man kanske ordna lätt.. Funderar på om det kanske är så att avtryckaren helt enkelt är uppsliten och att det kansek är det som är felet...
 
ANNONS