Annons

17-40canon??

Produkter
(logga in för att koppla)
AndreasJ75 skrev:
är optiken 17-40 värt att köpa?prisvärt?

Absolut! En mycket bra optik som kan användas till lite av varje. Begagnat är det nog ett klipp.
Nackdelen är att det är f/4, men i det stora hela är inte den något bekymmer.
 
Jag har en sån själv.

Köpte min främst för användning vid natur/landskap för att få lite mer vidvinkel på min 30D. Behöver man mycket zoom och ljusstyrka är det helt fel objektiv, men i övrigt presterar det riktigt bra.

Har haft mitt i ett halvår och jag är riktigt nöjd med det! Givetvis fantastisk byggkvalitet, men sen är det ju ett L-objektiv också.

Satsa på ett begagnat, de dyker upp ibland!
 
27,2mm motsvarar det på en småbildskamera.

Det kanske inte är någon jättevidvinkel, då får man titta på typ Sigmas 10-20mm och liknande, men jag tycker att den vidvinkel som ges med Canons 17-40 på 1,6x förlängning är alldeles lagom.
 
ANNONS
Götaplatsens Foto