Jag har precis kommit tillbaka från Canons Central-någonting i Hägersten där de skulle ta en titt på det och det går på garantin så jag är numera glad igen
Du säger att bilden med sämre skärpa är 17mm, men ändå är det mer bild med på den med bättre skärpa? Säker på att du inte blandat? Klart det kan vara fel på objektivet men det ser lite märkligt ut.
Jag sitter nämligen själv och jämför min nyinköpta 17-40 (köpt i fredags) med kitobjektivet. 17-40 är synligt skarpare. Jag märkte också att vid nattfoto med f/22, så är det stor skillnad på hur ljusstjärnor avbildas. EF-S'en sprider ljuset lite hursomhellst.
Väldigt säker. Nedanstående är bildinfon från bilden ifråga, och det framgår att brännvidden är 17 mm. Det är min 17-40 som är felaktigt inställd. Teknikerna skulle höra av sig inom ett par veckor och sen får jag se.
Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig
inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av
Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa
ett Plus-medlemskap.