Uttryck
Aktiv medlem
Tvekar om jag ska köpa ett "bättre" allround objektiv till en 350D t ex 17-85 is usm eller istället dessa tre billigare:
18-55/3,5-5,6 (kitoptik till 350D, som man alltid kan ha med sig)
55-200/4,5-5,6 usm (då man behöver mer tele)
50/1,8
17-85 har ju bildstabilisering men jag får ju inte lika mkt tele då förstås och så är det ju ganska mkt dyrare.
Är själva optiken så mkt bättre (det dyrare är ju inte ljustarkare i det här fallet) eller är det mer "känslan" i prylarna som är skillnaden? Betalar man för "tyngden" mer än funktionen?
Har tidigare tittat lite på 28-135 men den har för lite vidvinkel för mig.
Detta är en djungel alltså... Hjälp mig välja en bra nybörjaruppsättning för en som inte vill ha några jättetunga o klumpiga objektiv helst. Men inget skrot heller.
18-55/3,5-5,6 (kitoptik till 350D, som man alltid kan ha med sig)
55-200/4,5-5,6 usm (då man behöver mer tele)
50/1,8
17-85 har ju bildstabilisering men jag får ju inte lika mkt tele då förstås och så är det ju ganska mkt dyrare.
Är själva optiken så mkt bättre (det dyrare är ju inte ljustarkare i det här fallet) eller är det mer "känslan" i prylarna som är skillnaden? Betalar man för "tyngden" mer än funktionen?
Har tidigare tittat lite på 28-135 men den har för lite vidvinkel för mig.
Detta är en djungel alltså... Hjälp mig välja en bra nybörjaruppsättning för en som inte vill ha några jättetunga o klumpiga objektiv helst. Men inget skrot heller.