mikaelleijon.se
Aktiv medlem
Nu är det dags för mig att gå över till digitalt, tekniken oavsett om man väljer småbildstekniken eller bakstycken verkar vara i klass med mellanformat men vad ska man välja?! Hasselblads nya V96C (http://www.hasselblad.se/products/level3.asp?secId=1132&itemId=3356) till min 503CXi för 70000:- + moms eller Canons 1ds Mark II för 54000:- + moms bägge med 16 mpixels.
Vad som stör mig med med bakstycket är att sensorn "bara" är 37x37 vilket innebär att optiken jag har till viss del måste bytas ut och slutsumman kommer att bli en hel del mycket dyrare än Canonlösningen. Använder oftast normal optik och ett kort tele. Vad rekommenderas i optikväg till 1ds:en?
Någon som har synpunkter mellan de olika systemen?! Tar tacksamt emot synpunkter och tips och råd!
/Mikael
Vad som stör mig med med bakstycket är att sensorn "bara" är 37x37 vilket innebär att optiken jag har till viss del måste bytas ut och slutsumman kommer att bli en hel del mycket dyrare än Canonlösningen. Använder oftast normal optik och ett kort tele. Vad rekommenderas i optikväg till 1ds:en?
Någon som har synpunkter mellan de olika systemen?! Tar tacksamt emot synpunkter och tips och råd!
/Mikael