Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

20x30 cm 9:-/st

Produkter
(logga in för att koppla)
Såg att det är samma pris på digitala kopior som efterbeställningar på 20x30.

Eftersom man själv inte är 110% än vad det gäller scanning, eller har en kalibrerad skärm + scanner så funderar jag på om jag inte skulle få ett bättre resultat om jag lämnar in mina dior på Expert och får dem att fixa det.

Mina funderingar är då förstås om något har erfarenhet av det eller om alla skickar in digitala filer?

Blir resultatet bra? Samma som om man skickar in digitala filer eller bättre/sämre? Mixtrar de med färgerna eller är det som när man skickar in digitala filer att de inte manipulerar alls?

Är det OK att skicka in sina original-dia? Ingen fara att de försvinner, repar eller fingrar på dem? Erfarenheter någon?

Det här erbjudandet måste man ju bara nyttja! Tack för tipset!

Hur stora filer får ni igenom?

Jag provade och den sa ingenting på en jpeg fil á la 4Mb. (dock ej hela vägen till kassan)

Hur många Mb lyckas ni få igenom på en sändning?

Som jag förstått det hela är det bara att ta säg 1-10 bilder per gång och upprepa proceduren så många gånger man vill eftersom det inte finns någon porto eller admin avgift om nu systemet krånglar.

Eller hur har ni gjort när ni laddade upp bilderna?

Jag fick upp 36 bilder på sammanlagt 45 Mb, det tog ~40 min för mig som sitter på Kabelmodem.
Kraschade en gång efter cz 10 bilder, men andra gången gick det bra.
Hämtade bilderna igår, fick bara 34 av 36. Fast de jag fick var mycket bra.

SunKi skrev:
Daniel: Jag tror INTE att dom gör 20x30 från dia för 9:-..

Tjaaa.. det är bara till att läsa på sidan i fråga:

Efterbeställda förstoringar från negativ färg 135, APS samt dia 20x30 cm 9:-/st (ord 49:-/st).
Gäller vid beställning av minst 5 st.

Så man får ju hoppas att de inte ljuger ;-)

Hmm.. ingen som har svar på mina ovanstående frågor? Iofs har det inte gått så lång tid...

Daniel:
Jag har lämnat in lite dior till Expert för att få 20x30cm förstoringar till priset av nio kronor.
Enligt försäljaren skulle det dock ta två veckor men på lappen jag fick står det den 22/9. Jag lämnade in bilderna den första så antingen hörde jag fel eller så var han snurrig i huvudet :)

Fujis affärer har svarat på Expert erbjudande.
I vissa Stockholmsbutiker (främst de som heter Fotomarknaden) har de exakt samma erbjudande som Expert.
9 kr för 20x30 förstoring från 135-formatet och APS och även dia. Minst 5 stycken.

Annonsen såg jag i Dagens Nyheter. Sidan 15 i A-delen.

Alexandersson skrev:
Hur stora filer får ni igenom?
Alla mina filer har legat mellan 4 och 6 MB
Alexandersson skrev:
Eftersom det kraschar för mig hela tiden har jag i princip hela tiden lagt minimibeställningen 5 kopior. I början fick jag igenom ett par större ordrar men nu är det 5 som gäller.

Sinuslinus skrev:
Daniel:
Fujis affärer har svarat på Expert erbjudande.
I vissa Stockholmsbutiker (främst de som heter Fotomarknaden) har de exakt samma erbjudande som Expert.
9 kr för 20x30 förstoring från 135-formatet och APS och även dia. Minst 5 stycken.

Annonsen såg jag i Dagens Nyheter. Sidan 15 i A-delen.

Det här låter ju ännu bättre, har en Fujiaffär ca fjorton steg från jobbet. Återkommer med recension.

Eller vänta nu, inte från digitala bilder?

bjanha skrev:
Det här låter ju ännu bättre, har en Fujiaffär ca fjorton steg från jobbet. Återkommer med recension.

Det beror nog på vilken Fujiaffär som du har fjorton steg till. Inte alla Fujiaffärer är inblandade i erbjudandet.

Om du skriver vilken affär du tänker på kan jag kolla det åt dig om du inte har en egen DN att kolla i.

Sinuslinus skrev:
Det beror nog på vilken Fujiaffär som du har fjorton steg till. Inte alla Fujiaffärer är inblandade i erbjudandet.

Om du skriver vilken affär du tänker på kan jag kolla det åt dig om du inte har en egen DN att kolla i.

Jag är lite slö i dag och har inte heller DN på jobbet, så gärna. :)
Fotocentralen AB i Sundbyberg.

F ö ser jag att Fotomarknaden säljer ut G2 till "kanonpriset 8495:- istället för 12000:-". Är inte detta snudd på bedrägeri när G3 ligger på 6500:- nu? Usch fy fan säger jag.

Senast ändrad:
Då har du otur.
Det verkar mest vara innerstaden och södra förorterna som blivit erbjudna 9 kronors-förstoringarna.

Om du inte kan mygla till dig ett ett litet erbjudande ;-)

Fick äntligen upp ett gäng (16st) bilder i morse, gick utan ett enda problem faktiskt! Försökte hela dagen i går utan att lyckas, det hängde sig, stannade och så vidare. Men idag vid 0900 så gick det utmärkt, kanske är det den tiden man ska satsa på? Sen tror jag inte det stog hur lång tid det skulle ta att få bilderna, men ska kolla om det står på sidan kanske?

Har dom möjligtvis rea erbjudande på Odenlab också (BirgerJarlsgat.)? Dom har suverän kvalitet men det är lite dyrt..... Eller finns det någon annan Fuji butik i innerstan som är med på rean?

Nej, det här är Expert som har rea. Inte Fuji även om de råkar vara underleverantörer av tjänsten till Expert.

Nu har jag skickat upp 6 st 3072x2048-bilder till 30x20cm format. utan några som helst problem (bredband dock).
Här är texten från mitt "kvitto":

Digitala kopior beställda före klockan 09.00 (vardagar) levereras normalt sett följande vardag till de flesta butikerna i Stockholmsområdet.

Spännande fortsättning följer... :)

För att reda ut det här så har jag skannat in Fujicolors annons.

Erbjudandet gäller tom 13 september.

Detta är alltså ett parallellt erbjudande till Expert och gäller inte digitala bilder.

Bilagor

• fujireklam.jpg
    fujireklam.jpg
    24.9 KB · Visningar: 356
3 veckors leverans på dia

----------------------
Daniel:
Jag har lämnat in lite dior till Expert för att få 20x30cm förstoringar till priset av nio kronor.
Enligt försäljaren skulle det dock ta två veckor men på lappen jag fick står det den 22/9. Jag lämnade in bilderna den första så antingen hörde jag fel eller så var han snurrig i huvudet :)
-----------------------------

Jag har också lämnat in ett gäng diabilder. Fick besked att leveranstid var 3 veckor.

Hämtade ut några bilder jag lämnade in digitalt också. Var blandad kvalitet, på 3 av 6 var det markanta streck över bilden. SKall bli intressant att se hur kvaliten är med dia

Fick mina bilder idag, rätt nöjd, förutom två bilder som hade två långa gula ränder över sig..

Verkar vara rätt stort antal felande bilder folk får tillbaks..

9 kr eller 30 kr????

Är jag dum som tolkar "20x30 cm 39:-/st Mängdrabatt vid beställning av minst 5 st: 9:-/st
" som att rabatten är 9 kr per kopia dvs varje kopia kostar 30 kr????

ANNONS
Götaplatsens Foto