Annons

24-70 + 1.4 extender

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu funkar Tamron+Tamron!!!!!!

growingart.se skrev:
Jag tar gärna i djupaste tacksamhet del av dina tappra försök med kamera med 1.6x crop factor och canonoptik.

Kört tamron 28-75/28 plus extender 2x på en 20D (bara för att tillfredsställa dig). Cropfaktor är 1.6.

Måste varit skit på någon av kontakterna vid AF. Men Tamronoptiken är lite slöare än Canons 24-70/2.8. Så man måste "vänta ut" AF lite mer med Tamrons 28-75/2.8

Utsnittet från bild tagen med objektivet i 28mm-läge och monterad Tamron 2x extender. Full öppning blev i stort sett lika bra som med optiken i 75mm-läge

Nu har jag köpt ett 28-70 men när jag frågar Expert så säger de att Tamron-f 2x säljs inte längre, har gått bet på att hitta den på internet. Konvertern måste redan vara en klassiker.

Den finns men har bytt namn!

growingart.se skrev:
Nu har jag köpt ett 28-70 men när jag frågar Expert så säger de att Tamron-f 2x säljs inte längre, har gått bet på att hitta den på internet. Konvertern måste redan vara en klassiker.

Finns en som ser exakt likadan ut men är 4-linsig, tyvärr. Sedan finns den sjulinsiga i annan färg och med skinnpåse (precis som min levererades i). Sök på nätet så hittar du den. Fanns på en engelsk site tror jag (glömt namnet). Men jag är 100% på att en annan medlem har adressen för han skrev till mig. Tror det var Tibor Lakatos som mailade mig o frågade om det var den jag menade. Kontakta honom så har han kanske kvar adressen till sajten.

Specarna på den stämde precis med den jag har. Tyvärr verkade priset ha höjts.

Bästa Hälsningar /Lennart

ANNONS
Götaplatsens Foto