Annons

24-70 eller 28-75

Produkter
(logga in för att koppla)

Thuflan

Aktiv medlem
Behöver få in ett nytt objektiv i kameraväskan och vill höra med er om Sigmas 24-70 eller Tamrons 28-75 för och nackdelar.

tamron

Hej,

jag har Tamrons 24-70 2.8 med IS eller vad Tamron nu kallar det. Jag är supernöjd med allt, konstruktion, bildkvallitet, IS, ja allt! Kanske hade tur som fick tag i ett bra ex, men man kan ju bara byta om man inte är nöjd!

/R

En kompis ska sälja sitt 17-70 sigma som jag funderar på att köpa. Men ska testa det först..

Gör det.
Jag har ett Sigma DC 17-70 1:2,8 - 4 Macro HSM som jag är mycket nöjd med till min K5. Det är inte den allra senaste modellen tror jag. Det presterar mycket jämnt i hela zoomområdet och på alla bländare och har dessutom en ganska kort närgräns på 22 cm om du är intresserad av lite mera extrema närbilder utan att gå in i makroområdet. Avbildningsskalan är då 1:2,7. I praktiken innebär det att om du zoomar in på närgränsen så tar motljusskyddet i när du har det på innan du har nått 70 mm brännvidd. Du får med tre tangenter i bredd på ett normalt tangentbord.

Ok, då vet jag att det är ett bra objektiv. Varit in på Pentaxforumet och där var det bra betyg. Tack

ANNONS
Götaplatsens Foto