Dennis_R
Aktiv medlem
Hej! Jag ska strax köpa ett 80-200 f/2.8D ED till min D70s. Tvårings varianten. Inte "push-pull" zoomen eller AF-S versionen dvs. Jag funderar också på att köpa en 2x converter sammtidigt som man kan ha vid dom där tillfällena man behöver den extra telen. Är inte så insatt i convertrar så jag tänkte kolla här lite med er om hur det fungerar med just detta objektivet. Kommer autofokusen fortfarande att fungera? Har hört att ibland så fungerar inte AF med convertrar. Hur mycket ljustyrka kommer jag att förlora? Plus skiljer det mellan olika märken? För jag kör helst med nikon då allt annat i mitt kit är nikon. Men ger nått annat märke en fördel får jag väl bita i det där sura äpplet.
Gluggen: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=4051
Sen tänkte jag också kolla med er om motljuskyddet till AF-S varianten passar på den här modellen? Bränvidden är ju exakt likadan så det borde ju inte vara någon vignetering tycker man. Sen kan man ju också ha i åtanke att jag kör digital så det blir lite cropping. Men det kanske inte ens går att skruva på? Vad vet jag
Sen en sissta fråga. De objektiven jag har just nu är alla AF-S så jag vet inte hur fokuseringen kommer fungera med detta då det inte är ett AF-S. Kommer det vara mycket långsammare? Och då jämför jag till mesta dels 18-70'n då jag använder den nästan jämt. Och hur låter fokusen förresten?
Tack på förhand
Gluggen: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=4051
Sen tänkte jag också kolla med er om motljuskyddet till AF-S varianten passar på den här modellen? Bränvidden är ju exakt likadan så det borde ju inte vara någon vignetering tycker man. Sen kan man ju också ha i åtanke att jag kör digital så det blir lite cropping. Men det kanske inte ens går att skruva på? Vad vet jag
Sen en sissta fråga. De objektiven jag har just nu är alla AF-S så jag vet inte hur fokuseringen kommer fungera med detta då det inte är ett AF-S. Kommer det vara mycket långsammare? Och då jämför jag till mesta dels 18-70'n då jag använder den nästan jämt. Och hur låter fokusen förresten?
Tack på förhand
Senast ändrad: