Annons

300D sparar inte bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan-A

Aktiv medlem
Hej

Har haft lite strul med min 300D

Ibland när jag har fotat ett antal bilder på ett minne så vägrar kameran spara dem på minneskortet,antalet bilder kvar blinkar i ett par sekunder med ett lägre tal för att sedan återgå till det högre, och utan att spara bilden.

Jag trodde det berodde på mitt minneskort men nu när jag kompletterade med ett nytt 1gb Sandisk Ultra II uppkom samma problem, tar jag bort några bilder från minnet kan jag ta lika många till men sen vägrar kameran att spara fler.

Någon som haft något liknande problem?

Jag har hackad firmware, kan det spela in?

Kan det vara att du inte har tillräkligt många bilder kvar på kortet? Räkneverket är ju inte exakt, som på en filmkamera, utan antal bilder beror på hur stora de är. Har exakt samma förutsättningar som dig (300D hackad och 1gb ultra II) så jag ska testa att fylla det till 95% och sedan ta bilder. Kanske kan vara så att du upptäckt en bugg i hacket? Låter lite konstigt eftersom hacket inte ändrar någonting där... Annars är det ju bara att köra tillbaks till Canons igen och förlora alla livsnödänliga funktioner ;)

/A\

Min 300D är hackad. Använder Lexar 24x och 512MB.
Jag har inte märkt av några problem med denna kombination.
1gb ultra II borde fungera tycker jag.

Jag har 258 bilder kvar att ta så det borde inte vara brist på den varan

Jag har för mig att jag haft samma problem utan hackad firmware med

formaterar jag och börjar ta igen så är det inte samma antal bilder som kan tas innan den börjar strula, det är alltid olika, ibland går det att fylla minnet till och med

Mystiskt! Något har kanske blivit fel när du lade in den hackade versionen. Kanske läge att återgå till originalversionen och sedan göra ett nytt försök med hacket.

ANNONS
Götaplatsens Foto