Annons

350d - 1000d

Produkter
(logga in för att koppla)

Kekke70

Ny medlem
Hej
Har en Eos 350D som har några år på nacken och funderar på att byta upp mig. Tycker bla att displeyen är för liten på 350an

Är 1000D att byta upp sig eller skall jag köra vidare med 350an

Hej
Har en Eos 350D som har några år på nacken och funderar på att byta upp mig. Tycker bla att displeyen är för liten på 350an

Är 1000D att byta upp sig eller skall jag köra vidare med 350an

Bildmässigt lär du inte se någon skillnad. Men visst är displayen tråkig på 350D, jag har haft en sån själv.

Det är inte så stor vinst, 1000D är om man skall vara lite elak bara en nyare 350D fast med bättre display. Jag tror inte att det är så motiverat byte faktist - 350D är rätt bra, så spar pengarna till ett större byte eller köp nytt när gamla kameran går sönder istället.

Hej
Tack för era synpunkter och jag håller med.
Jag hoppar över 1000D och börjar jakten på den perfekta begagnade 40D

mvh
Kenneth

Jag äger en 350D som är den bästa kameran jag haft, men den har rullat 40 000 bilder (eller mer) och jag känner nu att det är dags att uppgradera. Siktet är inställt på en 550D, kanske kan det vara något även för dig?

Hej!

Jag gick från 350 till 40D och det är ett stooort byte, kanske inte bildmässigt för 350n presterar bra utan snarare handhavandemässigt. 350 har inte en suck när det kommer till enkelheten i inställningarna, 40 är mera tumme-pekfinger om man säger så. Allting lätt inställt via någon av de två rattarna.

Nu vet jag inte hur 550n är men jag skulle satsa på semiproffsvarianterna.

Mvh Emil

Eller köp en helt ny 450d från s k "delad kartong" med full garanti från Fotokungen för strax under fyratusen, det är ett fynd om något.

1000D, 550D, 450D är alla bra hus med bra sensorer, men ergonomin i 40D eller motsvarande är klart bättre som skrevs och det är mycket lättare att jobba snabbt med kameran. Priset man betalar är lite större och tyngre, men testa gärna vad du vill ha innnan man fattar beslut - jag älskade min 350D, men 40D är en helt annan sak haneringsmässigt och som bonus får man en vass af och snabb serietagning.

ANNONS
Götaplatsens Foto