Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
350d - 1000d
- Trådstartare Kekke70
- Start datum
SD40T-2
Avslutat medlemskap
Hej
Har en Eos 350D som har några år på nacken och funderar på att byta upp mig. Tycker bla att displeyen är för liten på 350an
Är 1000D att byta upp sig eller skall jag köra vidare med 350an
Bildmässigt lär du inte se någon skillnad. Men visst är displayen tråkig på 350D, jag har haft en sån själv.
ErlandH
Aktiv medlem
Låter inte så meningsfullt. Kanske roligare att satsa på en beg 40D? Kostar inte många tusen nuförtiden.Är 1000D att byta upp sig eller skall jag köra vidare med 350an
emil.nojd
Medlem
Hej!
Jag gick från 350 till 40D och det är ett stooort byte, kanske inte bildmässigt för 350n presterar bra utan snarare handhavandemässigt. 350 har inte en suck när det kommer till enkelheten i inställningarna, 40 är mera tumme-pekfinger om man säger så. Allting lätt inställt via någon av de två rattarna.
Nu vet jag inte hur 550n är men jag skulle satsa på semiproffsvarianterna.
Mvh Emil
Jag gick från 350 till 40D och det är ett stooort byte, kanske inte bildmässigt för 350n presterar bra utan snarare handhavandemässigt. 350 har inte en suck när det kommer till enkelheten i inställningarna, 40 är mera tumme-pekfinger om man säger så. Allting lätt inställt via någon av de två rattarna.
Nu vet jag inte hur 550n är men jag skulle satsa på semiproffsvarianterna.
Mvh Emil
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Eller köp en helt ny 450d från s k "delad kartong" med full garanti från Fotokungen för strax under fyratusen, det är ett fynd om något.
bengt-re
Aktiv medlem
1000D, 550D, 450D är alla bra hus med bra sensorer, men ergonomin i 40D eller motsvarande är klart bättre som skrevs och det är mycket lättare att jobba snabbt med kameran. Priset man betalar är lite större och tyngre, men testa gärna vad du vill ha innnan man fattar beslut - jag älskade min 350D, men 40D är en helt annan sak haneringsmässigt och som bonus får man en vass af och snabb serietagning.