Annons

350d med batterigrepp och sigma 70-200/2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

vr6syncro

Aktiv medlem
Är det någon som har denna kombination?

Jag skulle vilja veta hur den "känns" att jobba med. Framtung? bra? dåligt?

Är det någon som har en bild på kombinationen så vore det bra.

/Daniel

Jag köt 300D och Sigma 100-300/4 på 1440 gram (70-200/2.8 väger ju bara 1260) och tycker inte det är något problem iaf..?

Visst, 350D är ca 30 % mindre :)

// Jocke

Jag tror inte 600/IS- alt 1200-ägare vet vad en 300D el 350D är. :)

Sen har jag också hört att 1200-objektiv inte vill bli sedda tillsammans med 300D. =)

bjanha skrev:
Jag tror inte 600/IS- alt 1200-ägare vet vad en 300D el 350D är. :)

Sen har jag också hört att 1200-objektiv inte vill bli sedda tillsammans med 300D. =)

Haha, sant :) Fast husen till Ds och mark:erna är ju inte extremt mycket större heller, så jag skulle inte tacka nej till att se en bild iaf ;)

Nu glider vi dock ifrån ämnet..

// Jocke

vr6syncro skrev:
Är det någon som har denna kombination?

Jag skulle vilja veta hur den "känns" att jobba med. Framtung? bra? dåligt?
/Daniel

Varför skall du skaffa ett så gammalmodigt objektiv som är framtungt och måste bytas emellanåt.

Köp Sigmas ultranya 18-200 som är obetydligt större än kitbojektivet och väger 405 gr. Du behöver aldrig byta objektiv och har 11 ggr zoom. Det fokuserar jättesnabbt och är mycket skarpare än kitobjektivet.

Jag är kanonnöjd med mitt.

Re: Re: 350d med batterigrepp och sigma 70-200/2.8

Christer1 skrev:
Varför skall du skaffa ett så gammalmodigt objektiv som är framtungt och måste bytas emellanåt.

Köp Sigmas ultranya 18-200 som är obetydligt större än kitbojektivet och väger 405 gr. Du behöver aldrig byta objektiv och har 11 ggr zoom. Det fokuserar jättesnabbt och är mycket skarpare än kitobjektivet.

Jag är kanonnöjd med mitt.

Tror inte att han söker ett sådant objektiv. Ljusstyrka, skärpa, snabbare AF, ja det mesta förutom storlek och tyngd talar för 70-200/2.8:an.

Priset är väl också en nackdel, men allt annat är positivt..

// Jocke

LeadHead skrev:
Nä, de där två objektiven är inte direkt jämförbara. Det är en väldig skillnad mellan 200@6,7 och [email protected].
Jag hade inte kollat upp att det var ett proffsobjektiv á 7995:- ni diskuterade. Nu förstår jag att mitt för 3373:- inte kan konkurrera när det börjar mörkna ute. Men för en amatör räcker det ganska långt och är väldigt praktiskt med sin stora spännvidd i ETT objektiv.

ANNONS
Götaplatsens Foto