Annons

350D Problem?

Produkter
(logga in för att koppla)

alster

Medlem
Upptäckte idag på min 350D att den nedersta LED lampan på fokuseringspunkten såg hel "dimmig" ut, som om det var imma runt den. Var inte så igår? Vad har jag gjort eller vad har hänt? Kan man klaga på det?

Sen upptäckte jag lite smuts när jag titta genom sökaren, men det blev inget på bilderna det var därmed inte på filtret eller objektivet, jag har aldrig tagit bort objektivet heller så det kan inte vara på sensorn. Då skulle det ju bli en svart prick på bilderna också. Skit i sökaren?

Tack på förhand!

Svårt att säga vad det är för fel på din kamera, med tanke på fokuseringslampan. Har du utsatt kameran för väta?

Du har korrekt i din kommentar angående att det inte kan finnas på sensorn. Dessutom, ligger felet på sensorn så skulle du inte se detta då du inte tar kort. Om detta "fel" fanns från början bör du kontakta ett Service center. Hör med dem, själv blev jag av med min kamera. Troligen ett fabrikationsfel i objektivet, surt att lämna in det första man gör.

ja, det är lite drygt, men vad gör man?.. tänkte lämna in den på måndag.. har ju bara fått ha den i en vecka..

Känner igen mig. Jag lyckades fotografera i 3 dagar med min, sen upptäckte jag ett fabrikationsfel i mitt objektiv. Så nu är kamera + objektiv på Canon center. Inte så kul när man lagt ut en hel del pengar. Förhoppningsvis så får jag den åter i veckan som kommer. *hoppas*

ANNONS
Götaplatsens Foto