Annons

350D skärmskydd?

Produkter
(logga in för att koppla)

HusKul

Aktiv medlem
finns det att köpa genomskinlig film som man kan klistra fast på skärmen för att skydda mot repor
har en liggande till en mobiltelefon men den är lite för liten

kanske går att använde bokplast men lämnar säkert massa lim efter sig om man skulle tabort den

kanske finns butiker i sthlm som säljer

Funderar på om behovet av att skydda bildskärmen finns, med tanke på att det redan sitter ett skyddande plastskikt mellan bildskärmen och den som använder den. Erfarenhetern jag har av dess föregångar EOS 300D efter två års användning är att det inte behövs något extra skydd av displayen. Kameran har gått om repor här och var i övrigt. Nu ska jag villigt erkänna att jag inte är helt insatt i om konstruktionen av bildskärmen i 350D är annorlunda än för 300D.

RolandM skrev:
Funderar på om behovet av att skydda bildskärmen finns, med tanke på att det redan sitter ett skyddande plastskikt mellan bildskärmen och den som använder den. Erfarenhetern jag har av dess föregångar EOS 300D efter två års användning är att det inte behövs något extra skydd av displayen. Kameran har gått om repor här och var i övrigt. Nu ska jag villigt erkänna att jag inte är helt insatt i om konstruktionen av bildskärmen i 350D är annorlunda än för 300D.

Helt rätt, det sitter ju ett skydd framför displayen redan, precis som det gör på mobiltelefoner.

Skulle skyddet bli skadat byter Canon service ut det för en mindre kostnad.

Zoso skrev:
Helt rätt, det sitter ju ett skydd framför displayen redan, precis som det gör på mobiltelefoner.

Skulle skyddet bli skadat byter Canon service ut det för en mindre kostnad.

va bra
då behöver jag inte oroa mig att det blir limrester kvar efter tejpen
då kan den sitta kvar där
om det skulle va problem med limmet låter jag dom byta ut själva plast glaset

Ska köpa LCD cap Canon 350D men grabbarna på shiftlenses.com verkar inte riktigt på det klara om när de faktiskt får tag i några.

De har skjutit upp ankomstdatumet ganska mycket nu tycker jag. Vill ha det skyddet på kameran nu!

Re: Re: Displayskydd

Harry_ skrev:
tackar

måste man pilla bort glaset
för att montera skyddet?

hur många är det i förpackningen

Nix, det följer med några kraftiga dubbelhäftande tejp bitar, vilket man fixerat det extra plexiglaset med.

Jag håller helt klart med Harry_, Funderar på att även försöka fixat ett likadant skydd till min Ipod.

Skulle glaset bli tillräckligt repat med tiden så kan man ju alltid köpa en ny plexiglasskiva och sätta på. Skärmen bakom är ju trots allt som ny oavsett hur mycket man slitet på plexiglasskivan.

nu fattar jag hur Bengt-Åke Lundvall´s skydd fungerar
trodde först at det va vanligt plastfilm
det är ju en riktig plexiglas
då är det ju inte så snyggt

Nä det är nog så illa att den döljer loggan. Men frågan är vilket som är viktigast, att skärmen skyddas eller att man ser loggan. För egen del så prioriterar jag att kunna se på skärmen istället för att se loggan. Men... Även loggan skyddas ju av plexiglaset. ;o)

Men vill man att det ska se snyggt ut så får man nog sats på något billigare och sedan byta hela displayen med tiden. Nä skämt och sido. Vill man ha ett riktigt skydd så får man offra sig lite. Man kan ju i alla fall glädja sig åt att skyddet är mer diskret och bättre transparens än det som Nikon har.

Senast ändrad:
morfius skrev:
Nä det är nog så illa att den döljer loggan. Men frågan är vilket som är viktigast, att skärmen skyddas eller att man ser loggan. För egen del så prioriterar jag att kunna se på skärmen istället för att se loggan. Men... Även loggan skyddas ju av plexiglaset. ;o)

ja men
det är ju mkt snyggare med plastfilm

Harry_ skrev:
ja men
det är ju mkt snyggare med plastfilm

Som jag skrev tidigare, frågan är vilket som är viktigast.

Men en plastfilm kan kanske räcka för att skydda displayen. Men personligen är jag skeptisk då jag använt Clas Ohlsons skyddsfilm till min Ipod, då utan någon vidare framgång i att undvika repor. :eek:(

ANNONS
Götaplatsens Foto