Annons

400d + 17-55/2,8 IS USM väska?

Produkter
(logga in för att koppla)

athid

Aktiv medlem
Letar efter en väska med allväderskydd för min 400d + 17-55 objektiv, samt motljusskydd. Den skall nyttjas under dagsutflykter och inte ha plats för så mycket mer, det viktiga är att den inte är allt för stor och att den är vattentät, samt att man lätt får fram kameran fort.

Något bra tips nån?

Vattenavstötande räcker, eller med inbyggt regnskydd. Är en axelväska som jag är ute efter, funderar lite på lowepro slingshot aw100, men skulle gärna vilja veta om det finns några andra bra förslag.

athid skrev:
Vattenavstötande räcker, eller med inbyggt regnskydd. Är en axelväska som jag är ute efter, funderar lite på lowepro slingshot aw100, men skulle gärna vilja veta om det finns några andra bra förslag.
Hej. Både Kata och Tamrac har "slingshotar". Lösningen er god för korta turer. Jag har Slingshot AW 200, mycket praktisk, o bättre å bära enn många tror.
mvh Erik J

Har själv en Slingshot aw100 och är jättenöjd. Rymmer min minolta 5d med standardzoom plus en 50/1.7, en 70-210/4, blixt, mini-tripod, usb-kabel plus en hel del annat smått och gott. Brukar även ha den som handbagage när jag reser och får då ner pass, biljetter, en bok och en mp3-spelare dessutom. En fantastisk liten väska med andra ord.
Om du bara ska ha just kameran och objektivet och ingenting annat kanske den kommer att ligga och skrammla lite grann, men det är alltid bra att ha lite plats att växa i.

ANNONS
Götaplatsens Foto