Annons

400mm 5.6 L - En fråga

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnus Kumlin

Aktiv medlem
Hej!

Jag har precis införskaffat detta objektiv och vill nu ha en axelväska som jag i princip bara skall ha objektivet + hus i. Finns det någon sådan som passar till detta objektiv och det huset? Bör bli ca 33 cm. Vad använder ni som har detta objektiv? Kör ni ryggsäckar eller är det någon som kör så lätt som möjligt (vikt)?

/Magnus

Jeppe skrev:
LowePros Toploader 75 AW är 32cm invändligt.. Funkar nog bra.

http://www.lowepro.com/Products/Toploading/allWeather/Toploader_75_AW.aspx

Tack Jesper, den fungerar (har testat farsans), men jag får slita i dragkedjan för att få ihop den, så jag ska köpa en sådan OM inte det finns nån som känner till någon annan större. Hittade en Kata som verkade bra men den var ju gul innuti...
http://www.kata-bags.com/Item.asp?pid=126&cid=69&perentId=4&ProdLine=4

Så frågan kvarstår om det finns någon som har en stor väska som passar den tidigare nämnda kombinationen hus-tele...

Magnus Kumlin skrev:
Är dom där bra grejer, Domke? Det ser ut att vara perfekt i storlek, men frågan är om dom är bra i fält, nån som vet?

Domke är high-class. Oerhört slitstarka. Många pressfotografer använder Domke-väskor.

Damocles skrev:
Köp de utomlands bara, brukar vara dyra som få i Sverige, eller iaf på butiker såsom kameradoktorn.

Då är frågan är 900+moms är svindyrt? Enligt försäljaren (se tidigare meddelande) så är det halva priset...? 100 dollar på BH-Photo (för den kortare varianten), men då är det säkerligen 300 i frakt plus den roliga tullen och säkerligen 12% VAT...

Är det privärt då med 900+moms?

Vet inte vilken väska du har kollat på. Men Domke brukar vara dyra här i Sverige. Därmed inte sagt de alltid är dyrare.

Kollade på en Domke F2 på kameradoktorn och den var svindyr jämfört med andra butiker via ebay, eller dyligt, typ om det var dubbelt upp då eller nåt. Typ 2000 till 2500 kr eller nåt. Scandinavian tar 1895 för den. Om man räknar priset på BHphoto + 20$ frakt + moms på båda så landar det på typ 1300 kr. Sen beställer man ju gärna fler saker samtidigt eller går ihop med andra så frakten sprids ut.

Men som sagt, det skiljer ju från väska till väska.

Damocles skrev:
Kollade på en Domke F2 på kameradoktorn och den var svindyr jämfört med andra butiker via ebay, eller dyligt, typ om det var dubbelt upp då eller nåt. Typ 2000 till 2500 kr eller nåt. Scandinavian tar 1895 för den. Om man räknar priset på BHphoto + 20$ frakt + moms på båda så landar det på typ 1300 kr. Sen beställer man ju gärna fler saker samtidigt eller går ihop med andra så frakten sprids ut.

Men som sagt, det skiljer ju från väska till väska.

Men tullen då? Den är ju opålitlig, ibland får man betala och ibland inte vad det känns som. Inväntar svar från A&T Phototech här i sverige. Är det positivt så köper jag från dom.
Tack för svaren

Ibland tullar de, ibland inte, beror dels på vilka varor det är samt vad det är deklarerat som, dels på värdet. Det finns ju riktvärden. Ibland så missar de.

Generellt är att optik är väl 7% på eller nåt sånt, och digitalkameror är tullfria.

Nja, fotoutrustning är 3.2% (om jag inte minns helt tokigt). Men det är momsen som är det stora pålägget.

ANNONS
Götaplatsens Foto