Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

40D+17-55/2,8is kit?

Produkter
(logga in för att koppla)
Canon gjorde väl aldrig egna paket av 30D och 17-55/2,8, så jag tror knappast att det kommer att hända nu heller. Någon info har jag dock ej.
MVH
JK
 
Janne K skrev:
Canon gjorde väl aldrig egna paket av 30D och 17-55/2,8, så jag tror knappast att det kommer att hända nu heller. Någon info har jag dock ej.
MVH
JK

Vem som gör paketen är egalt för mig, det är prylarna jag vill ha! ;-)

Skämt o sido! Jag tror heller inte Canon har gjort alla paket som ex. www.tbh.se har på exempelvis 30D men som sagt var det är mindre viktigt för mig!

Mvh!
// Niklas
 
Jag nämnde det i en annan tråd, problemet med damm i 17-55'an. Detta har knäckt mig! Kombinationen med en 40D är ju fantastisk i övrigt. Är det någon som vet hur utbrett dammproblemet är? Är det kankse så att bara de med problem klagar, och att de andra 95%'en inte säger nåt? Här är länken med recentioner av objektivet:

http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=303&sort=7&cat=27&page=3

För min del börjar det luta åt att klä 40D'n med ett 28-70 L. Inte för att det är bättre, utan för att slippa dyrbara dammrensningar.
 
Cyberphoto ger ca 800kr i rabatt med den kombinationen. Dustin ger ingen. Men totalpriset är fortfarande lägst på Fotokungen.

Jag har inte bestämt mej helt ännu, men det lutar åt en EF-s 17-55/2,8 men självklart har jag också tittat på 16-35/2,8II.
Anledningen till att det lutar åt 17-55 är främst bränvidden, sen IS:en och sist priset. Objektivet ska följa med på långresor och då kan jag inte släpa runt på för många objektiv (max. 3).
Så på nästa resa ser det ut att bli ev. en 17-55/2,8 + 50/1,8 + 100-400/4,5-5,6. Dock hatar jag tyngden på 100-400:an.
Har ont i ryggen senad förra resan då blev det lite för mkt utrustning (SLR+6 objektiv+tillbehör).
 
Cyberphoto ger faktiskt hela 2000:- i rabatt om man köper 30D+17-55 IS. Tot 17 320 i paket, eller 19 385 om man köper var för sig. Vi får hoppas den kombinationen kommer även på 40D.
Mvh
V
 
Vet inte om alla redan vet det nu men nu har det kommit flera olika paket.
ex
40D+17-55/IS= 19995
De flesta paket ger ca 2000:- i rabatt jämfört med styckpris.
(Finns på Cyberphoto)
Mvh
V
 
ANNONS