Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

40GB Vosonic X's Drive II+ VP2160

Produkter
(logga in för att koppla)

raskolnikov

Aktiv medlem
Har någon testat denna och kan ge en kommentar, måste köpa en bärbar lagringsenhet inför reportageresa i aug. Har ni annat tips så är ni välkommen. Lågt pris och batteritid samt SD-kortläsare är viktigt. Bildvisning oviktigt, plåtar i Pentax RAW som sällan visas. Om det visas så är det något intressantare men främst ovanstående egenskaper!

jag har en 2160 med 60gb. Mycket nöjd!

Batteriet räcker till tusentals bildöverföringar.

Rekommenderas!

Har inte testat maximum. Men jag har fört över tusen bilder (under 3 dagar) utan att ladda batterierna. Då visade batteriindikatorn på ca 50% - om man nu kan lita på den...

Dessa tusen bilder upptog ca 4 GB på disken.
Notera att jag förde över bilder titt som tätt. Oavsett om kortet var fullt (512mb). Jag slog på/av disken kanske 20 ggr.

Senast ändrad:
Jag hade bestämt mig för Vosonic X-Drive II+ VP2160 Image Tank innan jag hittade compactdrive pd70x.
Den är snabbare, rejälare och använder vanliga batterier.

Finnes den att införskaffa i sverige?

Jag köper den gärna helst i sverige, men kunde inte hitta compact drive pd70x på svensk hemsida. Verkar intressat för att den tar AA, ingen lust att inte kunna tanka över pga batteribrist...

Re: Finnes den att införskaffa i sverige?

raskolnikov skrev:
Jag köper den gärna helst i sverige, men kunde inte hitta compact drive pd70x på svensk hemsida. Verkar intressat för att den tar AA, ingen lust att inte kunna tanka över pga batteribrist...

Den är väldigt ny, men zebramedia tar säkert in den snart, eller kanske om du frågar.

Re: Finnes den att införskaffa i sverige?

raskolnikov skrev:

Mats har säker rätt i det han skriver, frågan är bara till vilket pris. Om uppgifterna jag har stämmer så kommer jag att få betala 2062 Sek totalt (frakt, tull & moms inkluderat) för PD70X inkl. 40GB hd, nätagregat och billaddare vilket innebär att du kan ladda upp batterierna under ev. transport, praktiskt.

Mvh / Peter

ANNONS
Götaplatsens Foto