Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
50 1,8D nytt för 999:- eller 50 1,4D begagnat för cirka 1500:-?
- Trådstartare Tokv41
- Start datum
Tokv41
Aktiv medlem
Ljus kan man inte få för mycket av ;-)
Dock tycker jag att 50mm är för snävt på DX kamerorna om du nu kör en sån... då är nog en beggad Sigma 30/1.4 lite mer användbar brännvidd inomhus.
Okej, jag kör med en D80...
C-nord
Aktiv medlem
Ja det är DX och min åsikt är att 50mm är svåranvänt inomhus men det kanske funkar för dina ändamål, porträtt och fotografering av mindre objekt å sånt funkar det helt klart till men tex om man har kalas och vill fota allt folk i soffan krävs det ett stort vardagsrum för att få med alla då du måste zooma ut med fötterna ;-)
keckax
Aktiv medlem
Kan hålla med om att Sigmas 30 är en mycket trevlig optik. Men lynnig AF! Se till att prova objektivet på DITT hus innan ev köp så du inte får fatt i ett otrevligt ex, för dom är många där ute.
För att svara på din fråga så säjer jag 50/1,4. Den är helt enkelt bättre. Bättre byggd och framför allt är den skarpare på stora bländaröppningar.
Jag har ägt båda, samtidigt.
/K
För att svara på din fråga så säjer jag 50/1,4. Den är helt enkelt bättre. Bättre byggd och framför allt är den skarpare på stora bländaröppningar.
Jag har ägt båda, samtidigt.
/K