Annons

50/50 Kameraryggsäck/Vanlig - Tips?

Produkter
(logga in för att koppla)

krisljungberg

Aktiv medlem
Hej!

Har en Nikon Z6 med 24-70 f4-zoomen. Har inte så mycket gear generellt, så känner inte att jag behöver en kameraryggsäck där all yta är för gear, utan hellre en som är halva kameraryggsäck, och halva vanlig ryggsäck för annat bråte. Hittade Lowepro Flipside Trek 250, men tyckte den är för liten, och storbröderna har flärpar kring midjan som jag inte är intresserad av. Mina vardagsryggsäckar är 30L, vilket jag tycker är lagom.

Någon som har några tips?

Tack på förhand!
 

frwe

Aktiv medlem
Har du inte mer än så så tror jag det bästa du kan göra är att köpa något sån här och stoppa ner i lämplig ryggsäck. Jag har till och från letat eter lämplig kombinerad ryggsäck men svårt att hitta. Har en liknande lösning till min vanliga vandringssäck

 

krisljungberg

Aktiv medlem
Har du inte mer än så så tror jag det bästa du kan göra är att köpa något sån här och stoppa ner i lämplig ryggsäck. Jag har till och från letat eter lämplig kombinerad ryggsäck men svårt att hitta. Har en liknande lösning till min vanliga vandringssäck

Jag har redan en liknande lösning men jag tycker bara det är knöligt. Jag gillar att ha det helt separat så jag inte behöver lyfta in och ur jacka och matsäck för att nå kameran eller tvärtom. :D Det är mer en liten bekvämlighetsgrej, sen gillar jag att ha lite ordning, heh.
 

krisljungberg

Aktiv medlem
Jag kommer ju ha med mig något extra objektiv också osv, så inte bara kameran och kitzoomen. Och så lite andra småprylar förstås. Vill helt enkelt ha enkel och smidig åtkomst för kameragrejerna, och en separat historia för andra grejer man har med sig när man är ute och går.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
F-stop hade tidigare en fin ryggsäck som hette Kenti.
lagomt stor, sidofack på respektive sida samt nåbar från ryggen. Plats för hus med optik och tele samt dator etc.
stabil och bra på ryggen.
Hittar du den begagnad är det ett klipp.
 

martley

Aktiv medlem
Som så många andra kan jag bara berätta om såna prylar jag själv äger. Jag har en lowepro hatchback bp 250 och den är uppdelad i två halvor. Kameraprylarna ligger i en sån insats som beskrivits ovan och ligger i ett särskilt fack som man kommer åt från ryggsidan på ryggsäcken. Ovanför finns ett större fack för annat samt ett fack för surfplatta eller liknande. Man kan om man vill ta ur kamerainsatsen och öppna upp så man får ett enda stort utrymme. Det finns även ett inbyggt regnöverdrag.
 

krisljungberg

Aktiv medlem
Som så många andra kan jag bara berätta om såna prylar jag själv äger. Jag har en lowepro hatchback bp 250 och den är uppdelad i två halvor. Kameraprylarna ligger i en sån insats som beskrivits ovan och ligger i ett särskilt fack som man kommer åt från ryggsidan på ryggsäcken. Ovanför finns ett större fack för annat samt ett fack för surfplatta eller liknande. Man kan om man vill ta ur kamerainsatsen och öppna upp så man får ett enda stort utrymme. Det finns även ett inbyggt regnöverdrag.
Beställde en Lowepro Flipside Trek 350 (tror jag det var, amazon.se är lite kassa med sina beskrivningar ibland men måtten stämmer överens :p). Sa att jag inte skulle ta en sån men hittade inget annat så nu får jag prova den helt enkelt. Påminner om det du beskriver om Hatchback, rätt så exakt.
 

Ratatoskr

Aktiv medlem
F-Stop har många modeller, borde finnas en som är rätt där. De är gjorda för backpacking med kamerautrustning.
 

AndersFja

Medlem
Vad är problemet med att dela av ett fack till regnjacka och matsäck?
Jag har en fotoryggsäck med lite extra plats till annan utrustning.
 

Andreas U

Aktiv medlem
Gått igenom ett antal genom åren men kör nu med
https://eu.wandrd.com/products/prvke
Allt är såklart individuellt men denna är klart bästa jag haft. Stora möjligheter att modda som man vill, sitter som en smäck, lätt att få med sig lite allt möjligt om man har slimmad fotoutrustning, diskret och jag älskar att stora öppningen är på ryggsidan (finns även access från sida o topp).
 

Makten

Aktiv medlem
Mindshift gör ryggsäckar som passar perfekt för det användningsområde du nämner. Jag har två olika modeller och de är helt klockrena. Underdelen med kameran i kan roteras fram på magen så man inte behöver ta av sig ryggan när man vill fotografera, och ovandelen har något större volym än kameradelen.


Ser nu att de ägs av Think Tank och blivit snuskigt dyra. Kanske inte så konstigt när konkurrensen (konstigt nog) är noll. Jag köpte en äldre variant av 22-litersversionen väldigt billigt begagnat. Har även en 16-liters som dock inte rymmer mer än kamera + monterad glugg.
 

Saxdalen

Aktiv medlem
Jag kom och tänka på "min" ryggsäck. Douchebag. Finns så du kan ha en insats med dina kameragrejor.


Ska säga att kvaliten på dessa ryggsäckar är bra. De är lite dyra, men släng iväg ett PM så kan du få lite rabatt (och jag får också rabatt). Men som sagt, kolla gärna.
 

krisljungberg

Aktiv medlem
Tack alla för svar! Det blev ändå en Lowepro Flipside Trek 350 som kommer i eftermiddag. Återkommer med en rapport när jag använt den lite.
 
ANNONS