Annons

50D nu i butik

Produkter
(logga in för att koppla)
Jodå, skärpedjupet är inte så långt, plåtar du ett ansikte på låt säga mitt på hamngatan och fokus hamnar på NK-huset, inte 17 blir ansiktet särskilt skarpt då inte.
Jag erkänner att jag överdrev något. Men försök att ta ett skarpt självporträtt på dig med 50/1,8 med din 20D, tror det är lättare med 50D faktiskt :).

Köpte min 40D för mindre än ett år sedan för 11000:-
Vore väl fan om Canon fick köpa tillbaka den för 4000:-
Nä, den årshyran tänker jag inte betala.
40D kommer vara i min ägo länge till. Lär inte slita ut den dom närmsta åren.
Men 400D´n skulle jag gärna byta in mot en 5D Mark II :)

Det erbjudandet skulle jag inte nappa på ens för en 30D som inbytesobjekt.

Varför ska man byta? Det är väl inget fel på att ha en till?
Jag tycker det är ganska många situationer där två kamerahus, så att man kan ha olika objektiv på dem, är en klar fördel.

Har man väl köpt kameran äter den inte bröd.

Jag köpte en beg. 40D i veckan och är mer äån nöjd.
Tyckte 6000 var ett vettigare pris än 11-12000..

Så där gör en smart konsument!
De övriga, som oftast köper nytt, måste hela tiden påpeka, - detta är den senaste modellen, 50d, den tar mycket bra bilder.
40d tar säkert lika bra bilder, men det hör inte hit, det kan man väl inte erkänna när man har köpt nytt, nyligen ute över disk, ha-ha.

Sjukt, ett kamerahus, bara lite över 1 år gammalt, redan begagnad, nästan iaf, kan köpas för halva priset, jämfört mot nypris!
Vad händer när FF bildsensorn slår igenom, på konsumentsidan, inom D-SLR, till pressade priser, säg 15000:-?
APS-C D-SLR skänkes bort, rent av?

Media Markt i Lund blev nyss av med en av sina 50D, fler finns på hyllorna. Dock endast demoexet kvar om man bara vill ha hus.

Såg precis att på fotovideo kan man byta in sitt 40d hus för 4000:- vid köp av 50d...så alla 40d ägare som börjat tveka på om uppgraderingen till 50d kan motiveras, fick mer att fundera över!

/M

ANNONS
Götaplatsens Foto