Annons

55-150mm/2.8 eller 150mm/2.8 macro?

Produkter
(logga in för att koppla)

Uttryck

Aktiv medlem
Nu har jag ju redan köpt Sigmas 150mm macro o gillar det men så släpper dom ett 55-150mm/2.8!

Vad säger ni, ska jag sälja mitt nya 150mm macro (har ett EF-S 60mm/2.8 också) och istället skaffa ett 55-150mm?

Telezoomen är något lättare men annars lika stort ungefär.

Längsta brännvid jag har annars är 17-85mm. Hur skulle ni ha gjort?

Ja ja, jag vet ni är inte jag och jag gillar att fota macro men ett fast 150mm är varken allround eller jättesmidigt i storlek. Kanske är en zoom mer flexibel ändå? + kanske en 1.4 konverter?

(till en 350D)

Senast ändrad:
Den frågan kan nog bara du själv svara på. Känner du ofta när du jobbar med macrot att du vill ha annan bildvinkel så är svaret givet, byt. Om inte så finns väl heller ingen anledning att byta, imo.

Skulle du bestämma dig för att byta är jag lite halvt på jakt efter macrogluggen:)

Jag pratar om Sigma objektiv och det ska vara Sigma EX 50-150/2,8 (inte 55-150mm).

Nja, har inte bestämt om jag ska sälja den eller ej. Har inte sett någon recension på Sigmas nya telezoom heller.

Mest bara det att jag vill ha så flexibla linser som möjligt och för mig är det sällan jag behöver ett fast tele. Men till macro är den helt super 150mm.

ANNONS
Götaplatsens Foto