Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

5D+autofokus med 1,4konv.

Produkter
(logga in för att koppla)

solvargen

Aktiv medlem
Fick nyligen veta att man kan använda 1D M II N tillsammans med 1,4konverter till ett 400mm 5,6 med bibehållen autofokus. Gäller detta även med 5D?? Hoppas någon vet.
Mvh Thomas

det är bara 1 serien (både analog och digital) och EOS3 som klarar autofocus vid bländare 8.
finns sätt att komma runt detta men tydligen resulterar i all autofocus blir extremt långsam/seg.

Tack Jan.
Misstänkte detta. Synd. Förvisso är inte 5D den optimala "fågelkameran"...men jag skall nog bli nöjd med den på andra områden där inte 1D M II N
är optimalt..tänker då främst på gatufoto där tyngden har en ganska stor betydelse för mig och bildkvalititen med ett 35mm 1,4 borde bli bättre än med 1D M II N med ett 24mm 1,4. Dessutom har jag batterier från 20D att byta med emellanåt och kan behålla den ytterligare ett tag för fågelfotografering. Ha det bra.
Mvh Thomas

ANNONS
Götaplatsens Foto